Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: CA Error på original 800HD och kan ej ansluta

  1. #1

    Question CA Error på original 800HD och kan ej ansluta

    Tja,

    Tror jag klantade till det då jag för första gången på snart 3år försökte mig på att uppdatera min 800HD (ej kopia) utan att riktigt minnas hur man gjorde...

    Försökte flasha in iCVS-Image-dm800se (körde gemini2 4.5 sedan innan) och fick givetvis felmeddelande. Trodde det var pga. bootloadern och fick för mig att Sim201 ssl84a gör nog susen. Gick bra att läsa in via webbinterfacet men vid omstart går dreamboxen direkt fel och säger "*ERRO1: No CA found".
    Nu kommer jag inte längre in i boxen och kan inte flasha tillbaka. Jag har en nollmodemkabel men ingen dator jag kan koppla in den i så hur gör jag för att ansluta till boxen?
    Provat med olika versioner av DreamUp, Sunray DreamUp, NDF Sim2 utan att kunna ansluta, gissar att det beror på att jag inte kan ansluta via nollmodem utan bara via webben.

    Funkar det om jag köper en USB->Nollmodem-adapter eller fattar inte programmen det?


    Ber allra ödmjukast om hjälp att sparka igång den gamla trotjänaren! (jag lovar att inte pilla på nån mer fullt fungerande pryl tills dess...)

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    Serviceporten på 800HDse är miniUSB. Sen ska det bara vara att köra DreamUP och flasha in rätt bootloader så kan du sen flasha image via nätverk.

    Edit: halvblind är jag också. Givetvis är det en com-port på 800HD. Kör med en USB-Seriell, koppla på nollmodem-kabeln. Sen tutar du och kör enligt ovan.
    Finns på blandannat Classe och hos Kjell
    Senast redigerad av LumberJack den 2012-04-02 klockan 19:27.
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

  3. #3
    Dator med nollmodemkabel och NDF Sim 2 löste problemet på nolltid.

    Läste in LT7 och mgcamd 1.35 men får ingen bild på de kodade kanalerna, men det får jag ta i ett annat ämne om jag inte löser det själv.
    Tack!

Liknande ämnen

  1. Original 800HD eller Clone 800HD SE
    Av mrmomeni i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-08-06, 13:07
  2. Skillnad på 800HD och 800HD SE
    Av mrmomeni i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-10-17, 21:18
  3. Nabilosat vägrar att ansluta
    Av Alucard i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-12-08, 16:37

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss