Har en Dream DM 100, När ja bytet till siriuskanal från thor kanal så går det ej ,men byter ja kanal till Thor från Sirius så går det bra, va kan det bero på? har en svitch 1 sirius 2 thor.
Har någon haft samma problem?![]()
Har en Dream DM 100, När ja bytet till siriuskanal från thor kanal så går det ej ,men byter ja kanal till Thor från Sirius så går det bra, va kan det bero på? har en svitch 1 sirius 2 thor.
Har någon haft samma problem?![]()
Som jag ser det finns det 3 alternativ.
1. Trasig Switch
2. Kasst nätagg
3. Trasig LNB (Den som tar emot Sirius)
Sen kan det självklart vara något annat.
Kolla alla kontakter så ingen är dålig/ärgad. Testa koppla direkt mot det LNB som tar emot Sirius.
DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120
Det funkar om jag startar om dreamboxen på en sirius kanal då kommer det bild, men inte annars om ja bara byter från thor
Det kan också vara en switch som inte är kompatibel med dreamboxen, pröva en annan helt enkelt, helst med protokoll Disecq 1.0 . De fungerar alltid.
Testa byta Switch, det borde hjälpa!
Tack för svaren har beställt en ny Switch, hoppas på bättring då.
Det låter som ett klassiskt DiseqC-problem. Prova med en kvalitets-switch som Spaun eller EMP Centauri.
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
Funkar lika bra med Biltemas switch för 99.-. Jag har aldrig haft problem med dom...
Och hur gammal är din Biltema-switch?
De som Biltema hade för en 3-4 år sedan var bra. Sedan har de bytt typ två gånger och ingen av de nyare har varit speciellt bra ihop med Dreambox...
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
Där håller jag inte alls med. Köpte min i december och den fungerar UA. Hade garanterat inte märkt någon skillnad mot en för 5-600:-
Jag har inte haft några problem överhuvudtaget. Kanalbytena flyter på hur bra som helst och signalstyrkan för stunden visar 97/100 (CD/Via)