Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 26 av 26

Ämne: CA ERROR! Hjälp snälla

  1. #21
    Kan jag starta en patchad version av dreamup mot en original 800a och flasha in original image med den patchade versionen av dreamup?

  2. #22
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmmm.

    Du kan ALLTID kolla om det är en orginalbox. Surfa int till DreamMultimedias hemsida & ange där din MAC-adress + serienummer.
    https://www.dream-multimedia-tv.de/en/authenticity-test hittar inget om MAC-adress eller serienummer. Det står bara om ett plugin man ska installera, vilket inte går då jag inte ens kan boota den. Något annat sätt att kolla?

  3. #23
    Seniormedlem nicolitos avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    763
    Tackad
    50 gånger
    [h=https://www.dream-multimedia-tv.de/en/authenticity-test

    Authenticity test]1[/h] The Dreambox has evolved into one of the leading satellite and media receivers on the world market.
    Not in the least due to the selection of premium components, stable software and customer-friendly support.
    When using a genuine Dreambox, you can rely on knowing that the true promise of the latest functionality, best security and complete support is provided for our product, the Dreambox.
    The purchase of a genuine Dreambox gives you the following advantages:

    • You are guaranteed to obtain a technologically faultless and tested receiver.
    • You are eligible for customer service by Dream-Multimedia.
    • You benefit from the latest improvements and feature enhancements of the software.
    • You can promptly install all newly issued software updates from Dream-Multimedia on your Dreambox without hesitation.

    [h=How can I find out whether my Dreambox is an original?]2[/h] To verify whether you have a genuine Dreambox, Dream-Multimedia provides a quick and easy online verification, the authenticity test.
    On your Dreambox you can find a plugin to generate a verification code. Please enter this displayed code in the field for the authenticity test.
    Please enter the code: --
    Raspberry Pi /Smargo+ reader
    Oscam server
    MOVISTAR+ Premium Extra
    Canal Digital Familjepaketet
    Vu+ Duo2 och Vu+ Solo2
    Toroidal 90-30W-1W-13E-16E-19,2E-23,5E-28,5E
    [/h]

  4. #24
    ÄNTLIGEN! Nu har jag fått igång boxen! Flashade in en lite äldre openpli. Men jag hittar inte igen den där förbaskade pluginet för att kolla om boxen är äkta. Går det att tmp:a över pluginet?

  5. #25
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    865
    Tackad
    55 gånger
    fast fick du igång en original (ej patchad) image så är det en äkta box du har.. annars hade du bara fått ca error.

    Testa nu att flasha med den nya openpli. Fast då först flasha ssl84, reboot, flasha image. Borde göra susen lycka till.
    Det man inte vet, har man ingen aning om!

  6. #26
    Citat Ursprungligen postat av Muggesand Visa inlägg
    fast fick du igång en original (ej patchad) image så är det en äkta box du har.. annars hade du bara fått ca error.

    Testa nu att flasha med den nya openpli. Fast då först flasha ssl84, reboot, flasha image. Borde göra susen lycka till.
    Jag körde in OpenPLi-2.1-beta-dm800-20120103-sim201-ssl84b.nfi av gjstroom eller något sånt. Men om jag att avläsapå http://wiki.blue-panel.com/index.php..._PVR_zu_Clonen så har jag en äkta box. Alla saker stämmer på utsidan av boxen förutom net-adaptern. Skruvarna, lackeringen av boxen. Så jag gissar på att jag har en äkta! Kan man få CA error även om man har äkta?

Liknande ämnen

  1. Hjälp Snälla!
    Av X-up i forum Viasat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-09-03, 15:39
  2. snälla hjälp mig
    Av madmax1 i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-05-05, 23:11
  3. [LÖST] hjälp snälla.....
    Av cyriusthevirus i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-05-05, 16:05
  4. Snälla..hjälp!!
    Av texas79 i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2003-05-02, 08:29

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss