Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Uppsala - Kanalomläggning = Inga kanaler.. please hjälp

  1. #1

    Uppsala - Kanalomläggning = Inga kanaler.. please hjälp

    Hejsan
    Idag uppdaterade comhem vår byggnad och nu har jag inga kanaler (ca 60st ) kvar på kortet och DM800C boxen.

    Jag har Nabilosat Enigma2 Black Hole - DM800 v0.12 image. Och en orginalbox.
    Jag har fått den här adressen: http://www.nickebo.net/complete-cables-xml-for-com-hem/
    Men hittar inte någon cables.xml i etc/tubox =/

    Finns det någon som kan hjälpa mig.. är inte den smartaste när det gäller sånt här

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Hej och hå, nu var det dags igen...
    Det finns säkert tio trådar redan om ComHems kanalomläggning. Måste vi starta en ny tråd varje gång nån rookie upptäcker att han blivit av med kanalerna?
    Har du provat att söka och läsa lite i nån av alla de trådar som redan finns om detta?
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Erm. Jo jag har sökt och som du nu märker så är jag en rookie.
    Hoppas att det jag skrivit kan hinta om att jag försökt tagit fram info om hur man skulle göra.

    Vill inte låta dryg då jag verkligen behöver hjälp och är ödmjuk av naturen, men kunde du inte lagt dom där tangentslagen på att svara om du kan svaret?

  4. #4
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Grejen är den att jag inte har och aldrig har haft ComHem så jag har tyvärr inte lösningen på dina problem. Hade jag haft ComHem och varit i samma sits som du hade jag nog försökt att hjälpa dig.

    Men eftersom jag nu inte har ComHem och aldrig kommer att drabbas av detta problem så är jag innerligt trött att behöva läsa om det i nya trådar hela tiden...

    Kanske du kan förstå den sidan av saken också...?
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    217
    Tackad
    7 gånger
    Comhem har under senare tid flyttat runt lite på transponder och annat roligt

    Det kan ge problem för dig med missade kanalar osv. Testa detta råd som har hjälpt en del:

    1) gör först av allt en automatisk kanalsökning och välj rensa före så att du tar bort allt gammalt.
    2) kanalsökning-välj manuell sökning
    typ av sökning: singel transponder
    frekvens: 290
    inversion: auto
    symbolrate: 06875
    modulering: 256-QAM
    FEC: Auto
    Sök nätverk: Ja
    Rensa före sökning: Nej
    Bara fri sökning: Nej
    Tryck ok för att starta sökning.

    När du sökt går du åter och ändrar bara frekvens till den du vill söka fram (se frekvenslistan eller gör som jag
    och säkra upp genom att ta med
    ALLA dvs 290-490 med 8 mellan, 290,298 osv).


    Mina tunerinställningar är:
    konfigurationsläge: aktiverad
    Anv kanal söktyp: frekvensband
    Ja på alla EU-alternativ och nej på alla US
    ja på alla QAM-alternativ och ja på SR6900 och SR 6875
    Sök ytterl SR - 0000
    Sök ytterl SR - 0000

    Ni som har gamla 500 boxar kan testa detta:

    kör cable scan.
    Mata in
    362 Mhz
    6875
    64QAM
    Network ID xxxxx det kan du kolla på nätet kan ju inte veta vilket område du tillhör...

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    44
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Grejen är den att jag inte har och aldrig har haft ComHem så jag har tyvärr inte lösningen på dina problem. Hade jag haft ComHem och varit i samma sits som du hade jag nog försökt att hjälpa dig.

    Men eftersom jag nu inte har ComHem och aldrig kommer att drabbas av detta problem så är jag innerligt trött att behöva läsa om det i nya trådar hela tiden...

    Kanske du kan förstå den sidan av saken också...?
    Vad gör du i comhem delen av forumet om du nu inte har och aldrig haft comhem?

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Patito har nog en liten poäng här
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  8. #8
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av patito Visa inlägg
    Vad gör du i comhem delen av forumet om du nu inte har och aldrig haft comhem?
    Det kan man undra, ja...
    Men jag läser faktiskt allt som skrivs i hela forumet. Alltid kan man lära sig nåt.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Apr 2010
    Inlägg
    1 726
    Tackad
    105 gånger
    Läser också det mesta som skrivs här. Att jag enbart hade ComHem två månader en gång för tio år sedan hindrar mig inte från att hoppa in i debatten.

    Engelska Freesat-systemet lyckas med att automatiskt ställa in inför kommande frekvensbyten genom att skicka informationen tillsammans med TV/radio-signalen. Gör inte ComHem likadant?

    Borde det då inte räck med att ansluta originalboxen ett par timmar och sedan läsa av parametrarna för varje kanal och lägga in dem i sin DB/DB-klon?

    (Är medveten om att inte alla är lika laglydiga som bazz och har en originalbox)

Liknande ämnen

  1. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-04-13, 16:33
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-10-30, 08:14
  3. Inga kanaler
    Av Startec i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-12, 21:05
  4. Inga kanaler (LÄS)
    Av the_00_one i forum Viasat
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-02-15, 22:46
  5. Inga kanaler
    Av Frallan i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-04-08, 11:42

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss