40 minuter senare och bara 50 kanaler i listan. Vilken image fungerar bäst till Sunray??
Jag kör DDD-Sunray sr4-(dm800se)-backup_by_maumixio.nfi
40 minuter senare och bara 50 kanaler i listan. Vilken image fungerar bäst till Sunray??
Jag kör DDD-Sunray sr4-(dm800se)-backup_by_maumixio.nfi
Idjoha,,, kan du tänka dig att dela med dig av din image som du kör med. Alltså en backup??
Fick DVB-t att fungera med PLI-imagen efter en jäkla massa krångel. Ngn som har en generell guide till hur DVB-t tuners ska confas?
Känns som det mest var tur som fick det att fungera till slut.
Hej Bubbo o alla andra.
Jag förstår inte får det inte att fungera, har kopierat inställningarna och klistrat in i satelites.xml på olika sätt men min box hittar ingenting.
(det fungerar med min gamla satelites.xml med thor och sirius)
nån som kan ladda upp eller länka till en fungerande (satelites.xml)
tackar allra ödmjukast...
Hej Kermith
hur gjorde du? jag testade att kopiera in texten i satelites.xml men då hittar dreamboxen ingenting,
Jag kopierade bubbos xml, rätt av satellites.xml. Jag har bifogat en zipfil med fungerande xml. Sedan är det viktigt att du gör inställningarna som Idhjoha skrev.
/kerm
Vu+ Solo SE Version 2
Haj och tack super!, nu får jag comhem att funka utmärkt med 177 kanaler på aut sökn.
(men ) kan man köra alla tre lägen sat dvb-t och kabel i samma sattelites.xml
du lägger bara till en "satellit" för dvb-c och en "satellit" för dvb-t till din satellites.xml
sen scannar du....o sen är det bara byta kanaler i boquets oavsett om det är från dvb-s c el t.
Dom lägger sig o olika boquets bara.
Det funkar jättebra.
kermith gav mig en satellites.xml med comhem som funkade,
Jag gör något fel !!!
för när jag klistrar in thor sirius dvb-t och comhem så hittar boxen inte ens filen,
lägger sedan tillbaka satellites.xml som den var innan o då funkar comhem.
finns det nån guide? eller färdig fil för dessa fyra.?