Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 31 till 40 av 40

Ämne: Sunray 800se saknar kanaler, comhem.

  1. #31
    Donator kermiths avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    377
    Tackad
    6 gånger
    Jag hr dock problem med xml'en och gör det nu manuellt.... men skall kolla lite till... tack för ditt svar

    EDIT: Problemet var att min satellites.xml på dreamboxen blev korrupt. Jag FTP'ade min gamla xml (eller ja bubbos xml), till dreamboxen och vips så funkar allting igen!

    Sköna tack till bubbo!
    Senast redigerad av kermith den 2012-07-24 klockan 14:02.
    Vu+ Solo SE Version 2

  2. #32
    Färsking
    Reg.datum
    Sep 2005
    Inlägg
    18
    Tackad
    1 gånger
    Jag har problemet att med den satellites.xml som figurerar denna tråd inte låter mig hitta de kanaler som fortfarande ligger på QAM64 osm tex Kunskapskanalen och SVT24.
    Har prövat att i Tunerkonfig först använda Comhem_QAM256 som satellit, göra en automatsök, och sedan använda Comhem som satellit och göra en automatsök. Den söker dock aldrig på QAM64. Nån som vet nått?

    Har Sunray4 och senaste Nemesis!

  3. #33
    Lyckas inte få in Cmore Live 2, Cmore Live 3, Cmore Live 4 och SVT1 HD som alla ligger på 370000, QAM256, 6875000.
    Fattar inte vad det beror på. Bor i Stockholm. Jag får in resten utan problem.

    <transponder frequency="1370000" symbol_rate="6875000" polarization="0" fec_inner="5" system="0" modulation="0" pilot="0" roloff="0" inversion="0"/>

    Har en Sunray SR4 DM800SE (Triple Tuner) med Open PLI 2.1
    (image: OpenPLi-2.1-beta-dm800se-20121004 by gjstroom)

    Någon som har några förslag?
    Senast redigerad av SpliNT den 2012-12-09 klockan 23:58.

  4. #34
    hej
    Jag får in bara 8 kanaler tv1 tv2 tv4 och kunskap kanalen ,använder sat1 hotbird sat2 astra och sat 3 comhem,kan ni vara snäll och hjälpa mig så att jag får in andra kanalerna i comhem budet.Kör openpli 3 med en sunray dream800 HD se med tre tuner ingångar .jag har lagt in färdig cable.xml comhem i cabel delen och en satellite.xml med comhem i satellit delen söker på båda sättet .men får bara 8 kanaler bor i Göteborg.tacksam för snabb svar.
    mvh
    Senast redigerad av basafa den 2013-01-11 klockan 10:32.

  5. #35
    Citat Ursprungligen postat av ldjoha Visa inlägg
    För mig fungerar det med
    konfigurationsläge avancerat
    Satellit Comhem
    LNB 32
    Prio Auto
    LOF användardef
    LOF/L 00000
    LOF/H 00000
    Gränsvärde 00000
    resten som de är

    För Satellit
    Satellit Astra
    LNB 2 Jag har 0,8W lnb1 4,8e lnb2 13e lnb3 och 19,2e lnb4
    LOF universal
    Spänning polarisation
    Diseqc 1.0
    Commited Diseqc kommando AB LNB1 har AA LNB3 har BA LNB4 har BB

    Funkar hos mig. Jag använder inte DVBT.
    Jag har en Sunray med 3 tuner.
    Jag går in i Tuner A som är DVB-S2 och trycker in den första delen:
    konfigurationsläge avancerat
    Satellit Comhem
    LNB 32
    Prio Auto
    LOF användardef
    LOF/L 00000
    LOF/H 00000
    Gränsvärde 00000

    Jag förstår inte var jag ska trycka in resten dock!
    _________________________________
    För Satellit
    Satellit Astra
    LNB 2 Jag har 0,8W lnb1 4,8e lnb2 13e lnb3 och 19,2e lnb4
    LOF universal
    Spänning polarisation
    Diseqc 1.0
    Commited Diseqc kommando AB LNB1 har AA LNB3 har BA LNB4 har BB
    _________________________________


    Får bara fram 8 kanaler av ComHems utbud just nu med den inställningen och den bifogade xml-filen som finns i tråden!
    Vad gör jag för fel?

  6. #36
    Donator lonn2ses avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Örebro Län
    Inlägg
    664
    Tackad
    60 gånger
    Du måste ha 2 olika lnb för comhem. Tex 32 o sedan 31.
    varje avdelning i satellittes.xml ska ha ett eget lnb nummer thor tex 30 astra 29 osv.
    sedan startar du om boxen så allt sparas när du lagt in alla dina satellittes.
    Efter det kan du göra en automatisk kanalsökning. då kommer alla avdelningar i din xml at sökas igenom
    på respektive lnb/nummer
    Solo 4K
    Vu Zero
    Dreambox 500HD
    Wavefrontier T90

  7. #37
    Citat Ursprungligen postat av lonn2se Visa inlägg
    Du måste ha 2 olika lnb för comhem. Tex 32 o sedan 31.
    varje avdelning i satellittes.xml ska ha ett eget lnb nummer thor tex 30 astra 29 osv.
    sedan startar du om boxen så allt sparas när du lagt in alla dina satellittes.
    Efter det kan du göra en automatisk kanalsökning. då kommer alla avdelningar i din xml at sökas igenom
    på respektive lnb/nummer
    Tack! Nu har jag fått igång allt
    Hoppas allt fungerar efter att jag flashar om boxen nu igen.

  8. #38
    Har följt denna guide och fått in alla kanalerna, men nu till frågan kan ni se alla HD kanalerna? Jag kan endast se enstaka som tex cmore series HD samt viasat 16 HD och Eurosport HD och Tv4 HD men de andra kan jag inte se.

  9. #39
    Donator lonn2ses avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Örebro Län
    Inlägg
    664
    Tackad
    60 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Superlative Visa inlägg
    Har följt denna guide och fått in alla kanalerna, men nu till frågan kan ni se alla HD kanalerna? Jag kan endast se enstaka som tex cmore series HD samt viasat 16 HD och Eurosport HD och Tv4 HD men de andra kan jag inte se.
    De andra HD kanalerna är pairade till originalboxen så de kan du inte se i din drömlåda


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Solo 4K
    Vu Zero
    Dreambox 500HD
    Wavefrontier T90

  10. #40
    Hej
    är lite rookie på det här men kör med en sunray 800 hd se och Pli och försöker att få igång comhem kanalerna utan att lyckas så bra. Har försökt att följa denna tråd men får det inte att fungera. läger in allt och ändrar i satelit konfigurationen som ni skrev ovan och kör autosökning men boxen hittar inga kanaler. Tacksam för lite guidning. ni får gärna säga fån början vad jag ska ladda ner och lägga in. kanske missar nått viktigt. har ingen parabol utan kör med kabel
    Senast redigerad av Tomipeca den 2015-08-26 klockan 22:02. Anledning: glömde skriva nått

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Sunray 800se sr4
    Av honken08 i forum Dreambox
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-03-15, 06:42
  2. Saknar kanaler
    Av digimaster i forum Canal Digital
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-08-07, 10:51
  3. Saknar 2 st kanaler
    Av Nisse_H i forum Boxer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-04-28, 06:28
  4. Saknar kanaler ??
    Av aw623 i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-12-19, 19:59

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss