Citat Ursprungligen postat av murre87 Visa inlägg
Vill bara tipsa om att OpenPLI 2.1 stödjer ngt de kallar RemoteChannelStreamConverter plugin. De funkar klockrent även över internet. Det funkar som så att du lägger in den andres bouqet och kan bläddra bland dennes kanaler. Detta endast genom att öppna 2 portar: 8001 & den du valt som port till openwebif.

Själv har jag inte hunnit testa pluginet utan manuellt skrivit in följande i en kanallista jag skapat:
#SERVICE 1:0:1:429:28:A027:FFFF0000:0:0:0:http://IP:8001/1:0:1:429:28:A027:FFFF0000:0:0:0: CANAL+ Extra 1

Boxen som man strömmar ifrån ska vara i standby.

Helt överlägset Vtuner & partnerbox. Vtuner stödjer ej portstyrning vilket gör att det endast funkar lokalt eller med vpn alt dmz igång. Du behöver inte hålla på att döda enigma etc.
Om jag har en gammal 500c kan jag alltså koppla in den och installera pluginet och sedan göra en kanalsökning och stänga ner den till standby.

Sen i min huvudbox skapa en dubblett på min kanallista och peta in 500:ans ip enligt förklaringen ovan?
Kan jag då välja att tex spela in en kanal med min huvudbox och sedan titta på en annan kanal på en annan mux från min huvudbox via 500:ans kanallista?

Behöver man pluginet på båda boxarna?
Ursäkta jag är lite trög, poletten har nog inte riktigt trillat ned känns det som.

Det jag vill uppnå är alltså att kunna spela in en kanal och titta på en annan eller spela in två kanaler samtidigt.
Huvudboxen är en Sunray triple tuner.

Tack.