Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: OpenPLi

  1. #1

    OpenPLi

    Försökte lägga in OpenPli på min DM500C. Installationen funkade fint, boxen startar och allt frid och fröjd.
    Nu till problemen. Vart hittar man cables.xml ?, ska man bara lägga till den i var/etc och starta om så ska det fungera ?.

    I vilken map hittar man newcamd.list ? eller måste man lägga till den manuellt efter installation av cam ?. I Gemini 4.2 som jag kör nu, hittar man den i var/keys.

    Tacksam för lite hjälp

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2011
    Inlägg
    77
    Tackad
    1 gånger
    cables.xml hittar du i filarkivet. Skriv över din gamla cables.xml med den nya. Du bör finna den i var/etc. Newcamdlist hittar du mycket riktigt i var/keys om du har lagt den där. Antingen manuellt eller med fjärren. Ladda hem mgcamd under downloads och glöm inte mgcamd config. Vissa gånger jag har laddat hem där har endast exampel filen funnits. I sådant fall är det bara att döpa om den.

Liknande ämnen

  1. DM800HD SE och OpenPli
    Av Axan i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-03-15, 19:47
  2. Var placera CWS i OpenPLI?
    Av akny i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-12-15, 13:07
  3. epg openpli
    Av cardiel i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-09-17, 12:43
  4. Openpli
    Av larsmag i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-06-01, 20:47
  5. Epg openpli??
    Av Rover i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-01-11, 21:08

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss