Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Spela in på dm 800

  1. #1

    Spela in på dm 800

    Har plötsligt fått problem med att spela in med hårddisken intern disk efter ha lagt in Newnigma2 v3.3.2 medd secondstage 84.. i min dm 800se box aldrig haft innan detta.. när jag trycker på inspelning oändlig kommer ett meddelande upp... som säger för att göra en inspelning växlades tv till en inspelande kanal??? fattar inget inspelningen lägger sig som timer men den spelar ändå inte in vid utsatt tid, förmodar att detta har med den nya image att göra men måste väl gå påå något sätt

    Någon som vet hur?

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    37
    Tackad
    4 gånger
    Pröva med en extern disk via e-sata och se om problemet kvarstår. Kan vara dåligt nätagg.. Tror dock inte att detta är ditt problem men värt att testa kanske i alla fall.

    Sent from my HTC Desire Z using Tapatalk

  3. #3
    Testat med en e-sata desk innan jag fick detta problem, boxen kunde inte initera hårddisken

  4. #4
    Kan heller inte på min DM 800 HD se få till någon inspelning- köpte nyligen en original maskin och har också uppdaterat till sista bootloadern , sista PLi och fungerar vare sej med en usb disk eller en intern monterad disk, vad kan man göra, ska man nedgradera eller ?

  5. #5
    Jag fick igång den nu efter hållt på länge ställa in olika inställningar fick tom flasha om den 2 ggr pga någon inställning gick fel när jag änrdade i sökvägen vilket grön bild kom upp och boxen startade om sig hela tiden, genom att ändra sökvägen till inspelning dock funkar inte timeshift men den har jag ingen nytta av ändå

  6. #6
    Vet inte hur jag exakt gjorde satt länge och testade olika inställningar hit och dit. Men har följande På sökvägar till inspelning

    Standard lagringsenhet ingen standard lagringsplats vald

    Normal filmplats.. media/WDCWD

    Timerinsp filmplats.. media/WDCWD

    Direktinsp... media/WDCWD

    Timeshift...media/hdd

    Som sagt förstår mig inte riktigt på dessa inställningar men allt funkar förutom timeshift. Går säkert lösa det också med rätt inställning

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Vicke Visa inlägg
    Kan heller inte på min DM 800 HD se få till någon inspelning- köpte nyligen en original maskin och har också uppdaterat till sista bootloadern , sista PLi och fungerar vare sej med en usb disk eller en intern monterad disk, vad kan man göra, ska man nedgradera eller ?

    Vet inte hur jag exakt gjorde satt länge och testade olika inställningar hit och dit. Men har följande På sökvägar till inspelning

    Standard lagringsenhet ingen standard lagringsplats vald

    Normal filmplats.. media/WDCWD

    Timerinsp filmplats.. media/WDCWD

    Direktinsp... media/WDCWD

    Timeshift...media/hdd

    Som sagt förstår mig inte riktigt på dessa inställningar men allt funkar förutom timeshift. Går säkert lösa det också med rätt inställning

  8. #8
    Färsking
    Reg.datum
    Apr 2009
    Inlägg
    19
    Tackad
    1 gånger
    Välj bara samma sökväg för Timeshift!

    Timeshift...media/WDCWD

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Snuggles Visa inlägg
    Välj bara samma sökväg för Timeshift!

    Timeshift...media/WDCWD
    Vad står WDCWD för är detta sökvägen för intern HD?

  10. #10
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Montera om din disk så den hamnar på /media/hdd, editera bara /etc/fstab så blir det rätt.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Liknande ämnen

  1. Spela in
    Av Hassan12 i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-05-12, 14:17
  2. Spela in med 600
    Av Spidde i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-20, 12:18
  3. Spela in på 500-S
    Av adamski i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-09-29, 08:09
  4. Spela in med 500
    Av foppa75 i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-22, 20:14
  5. Spela in.
    Av olledolle i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-03, 08:15

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss