Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Autostart mgcamd

  1. #11
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Rent teoretiskt kan man tänka sig att det blir fel i timingen när processerna startar upp. Jag har hört liknande historier när det gäller andra boxar än Dreambox.
    Problemet kan vara att mgcamd startar upp innan enigma har alla interface igång som mgcamd skall ansluta till. Därför blir den första mgcamd-processen inte fungerande, men startar man om mgcamd går det bra.

    Lösningen i sådana fall brukar vara att leta upp var i scripten mgcamd startas och där lägga in en liten fördröjning i form av t.ex.
    sleep 5
    på raden innan mgcamd startas.

    Nu har jag inte koll på exakt hur man tillämpar detta på Dreambox och alla de olika images som finns, men det skulle kunna vara ett liknande fenomen du drabbas av.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  2. #12
    Seniormedlem mattheos avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    419
    Tackad
    34 gånger
    Har ikväll experimenterat vidare. Det verkar som att problemet är att mgcamd inte rullar igång ordentligt, den startar men utan att logga in på min oscam. För att logga in på Oscam måste jag starta om mgcamd via Blå panel. Om jag däremot rullar igång newcs på laptopen så ansluter mgcamd alldeles korrekt till newcs vid en reboot.
    Det konstiga är bara att jag har totalt fyra boxar till som jag aldrig haft något liknande problem med och jag har gjort precis likadant!

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2011
    Inlägg
    136
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Rent teoretiskt kan man tänka sig att det blir fel i timingen när processerna startar upp. Jag har hört liknande historier när det gäller andra boxar än Dreambox.
    Problemet kan vara att mgcamd startar upp innan enigma har alla interface igång som mgcamd skall ansluta till. Därför blir den första mgcamd-processen inte fungerande, men startar man om mgcamd går det bra.

    Lösningen i sådana fall brukar vara att leta upp var i scripten mgcamd startas och där lägga in en liten fördröjning i form av t.ex.
    sleep 5
    på raden innan mgcamd startas.

    Nu har jag inte koll på exakt hur man tillämpar detta på Dreambox och alla de olika images som finns, men det skulle kunna vara ett liknande fenomen du drabbas av.
    Har samma problem. Jag tror din ide kan vara lösningen. Skall testa om jag fixar att hitta raden och lägga in delay.

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    909
    Tackad
    144 gånger
    Kolla så du har newcamslist på rätt ställe och inte på två ställen.
    Tror jag har sett detta någon gång.
    mgcamshripet som autostartar mgcamd pekar på annat ställe än när du starta mgcamt via tenet.
    Kanske värt att kolla detta.

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2011
    Inlägg
    136
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Freelock Visa inlägg
    Kolla så du har newcamslist på rätt ställe och inte på två ställen.
    Tror jag har sett detta någon gång.
    mgcamshripet som autostartar mgcamd pekar på annat ställe än när du starta mgcamt via tenet.
    Kanske värt att kolla detta.
    Nej, den finns bara på ett ställe kollat med find via telnet
    Jag har svårt att hitta ett mgcamscript som startar mgcamd det finns ju förstås mgcamfiler som jag inte kan läsa....
    Har du vetskap om vilken fil det kan vara? Jag klarar inte heller av att prova att lägga in fördröjning när jag inte hittar filen.

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2011
    Inlägg
    136
    Tackad
    2 gånger
    Efter mycket testande lämnade jag boxen till sitt öde. Nästa dag när jag startade upp den fungerade det. Det sannolika är att boxen måste vara strömlös mer än de 10 sekunder jag brukar använda innan kallstart för minnesrensning. Dock vore det intresant att kunna lägga in ytterligare en camstart för att hantera strömavbrott.

Liknande ämnen

  1. MgCamd AutoStart på Dm500
    Av Hassaninho i forum Dreambox
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-12-16, 10:44
  2. DM500 Autostart av MgCamd 1.31
    Av Jzl i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-13, 19:54

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss