Antenn kan vara problemet. Personligen hade jag en vanlig antenn för många år sedan. Fick mycket hickups och blocks i bilden. Köpte en bättre antenn ( http://www.kjell.com/sortiment/ljud-...bel-5-m-p69606 ) och har aldrig mer haft problem. Ett par år senare började det hända igen, men då försvann bilden, den frös etc. Detta var (efter extremt mycket googlande) pga att signalen från routern reste en lång väg. Vad jag gjorde var att koppla Vägg > router > switch > (1m kabel) dreambox. Funkade kanon. Så testa med att kanske dra en kortare sladd från routern direkt, kan också fungera.
MVH
Efter mycke pillande o svärande så slutade det med att det troligen var något knas med tunern som satt i min box.
Provade att använda tunern från min DM600 box (orginal) och efter det så har det inte strulat någonting förutom när jag kopplar in "orginal" tunern som satt i boxen från Kina. Noterbart är att det strular med bilden på DM800 boxen så fort DM600 boxen är inkopplad med den "felande" tunern.
Är ute efter en 500HD till com hem. Vilken är att föredra? Eller ska man sikta in sig på en 800 box?
Finns väl fortfarande inga 500HD Csom kloner? Så det är 800 som gäller.
Det man inte vet, har man ingen aning om!
500hd har väll funnits som klon sen dackefejden. Kolla här www.mixeshop.com
DM8000 | DM800SE
länka gärna till en 500 HD klon med cable-tuner.
Skickat från min HTC Flyer P512 via Tapatalk 2
Det man inte vet, har man ingen aning om!
Nu är jag inne på att köpa min första box och har bestämt mig för en 800HD SE klon.
Bor i comhemhus så behöver en c-tuner. Dock vet jag inte vart jag ska köpa och vilket sim man borde ha.
Jag vill kunna se tv via mobilen som i denna guiden: http://www.comhit.net/content.php/14...V-till-Mobilen
Vilken box/sim/image rekommenderar ni att man ska köpa?
Tack på förhand.
Mvh
Utifrån egen erfarenhet kan jag rekommendera mixeshop.com med sim 2.10
Image: Openpli från dreamoem.com
andra har säkert andra rekommendationer![]()
Multitasking means screwing up several things at once.