Sidan 2 av 20 FörstaFörsta 123412 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 245

Ämne: Vilken klon ska man köpa? Era erfarenheter är välkomna!

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    Hej!

    Första inlägget på comhit.net, men man måste ju börja någon gång.

    Jag är i exakt samma sits som dig Rynkan, då jag också skall köpa mig en första Dreambox, och då direkt ifrån Kina. Jag har precis som du forskat en hel del på diverse forum och den jag själv har siktat in mig på är en Sunray 5 (Sunray 5 Dreambox DM 800HDSE HD PVR S2 Tuner with SIM210 simcard and WIFI inside).

    Jag kommer följa just denna tråd med stort intresse framöver!

    Liiite OT: Just MyDalle.com är den plats jag själv tänkt köpa ifrån, just för att man snappat upp relativt mycket bra om dem på diverse forum. Är det någon som direkt avråder en ifrån att köpa därifrån?

    Tack för er tid!

  2. #2
    Färsking
    Reg.datum
    Apr 2012
    Inlägg
    19
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Snooby Visa inlägg
    Hej!

    Första inlägget på comhit.net, men man måste ju börja någon gång.

    Jag är i exakt samma sits som dig Rynkan, då jag också skall köpa mig en första Dreambox, och då direkt ifrån Kina. Jag har precis som du forskat en hel del på diverse forum och den jag själv har siktat in mig på är en Sunray 5 (Sunray 5 Dreambox DM 800HDSE HD PVR S2 Tuner with SIM210 simcard and WIFI inside).

    Jag kommer följa just denna tråd med stort intresse framöver!

    Liiite OT: Just MyDalle.com är den plats jag själv tänkt köpa ifrån, just för att man snappat upp relativt mycket bra om dem på diverse forum. Är det någon som direkt avråder en ifrån att köpa därifrån?

    Tack för er tid!
    På tal om mydalleDotCom så har jag även tittat på denna från mixeshop new-sunray4-dm800-se-sr4-triple-tunner-with-wifi-sct-in-one-all-working-now

    Då jag hittade en tråd om den här på ComHit varav en användare som införskaffat en och enligt erfarenhet fungerar OK

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    näe tyvärr om usb tuner, kör med flera boxar i stället, 3-1 funkar till allt utom PIP eller spela in från annan transponder/sattelit än den man tittar på
    Citat Ursprungligen postat av rynkan Visa inlägg
    Hoppas det går bra om med att jag ställer lite följdfrågor

    Angående 3-1 tuner: Detta är väl logiskt sett en box där man kan ta in olika typer av sändningar. Fixar CS mjukvaran även detta?

    Verkar som mydalle enbart har 3in1 Sunrays, men det kanske är så det är?

    Har du någon beprövad USB Tuner för Sunray?

    Jag såg att priset verkligen var natt och dag, vilket fick mig att tänka att 500 borde vara perfekt som en andra box i huset? Skillnaden kanske gör att man väljer att köra 800SE helt och hållet.

  4. #4
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm

    Och vad menar du med: "ganska lite bild på en dm originalbox utan pillande, är nog bara en riktig visatbox eller c+ box som fixar det"
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2008
    Inlägg
    68
    Tackad
    6 gånger
    Han menar nog exakt det som står. Dvs oavsett om du köper klon eller original måste det göras vissa inställningar för att få bild. Inte bara stoppa in kortet i en box och sen förvänta sig få bild i övriga boxar i huset. Mycket av det du gör här i forumet är till stor hjälp, men tyvärr allt för ofta helt onödiga inlägg. Det framgick väl klart och tydligt i första inlägget vad rynkan ville ha hjälp med? Till och med i första meningen skriver han varför han vill köpa en klon. Varför då svara så som du gjorde?! (Ursäkta för OT).

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2004
    Inlägg
    62
    Tackad
    2 gånger
    Jag beställde imorse från mixshop, wifin, dock enkel cable turners.. Gjorde två olika ordrar och fraktsätt, få se vad det blir av det om de dyker upp en vacker dag

    Ett par skillnader som inte nämnts ännu till frågorna:
    500 och 800Hd har inte hdmi utgång
    800hd har visserligen dvi och mixshop skickar med dvi till hdmi kabel, men du har så vitt jag förstår det, inte med ljudet i den kabeln då.

    500hd och 800se har hdmi

    I 800orna kan du ha intern hårddisk, fast i formen här verkar det rekommenderas att man använder extern disk med egen strömmatning, och helst esata its för usb.

    800se är också snabbare och större än 800hd, blir väl snabbare kanalbyten då också

    Vad jag inte lyckats förstå/hitta är skillnaden i Ferrari och sim2.10, och om det har nån betydelse/åsikter om vad som är bättre..

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    ljuder är med, ingen skillnad, det är en hdmi utgång med dvi kontakt (license grunka)
    mera support på sim 2.10 jämfört med ferrari
    800-800se cpu 25 % snabbare på se, ja lite snabbare zapping
    har använt intern hårddisk på både 800 och 800se inga problem, bara välj en strömsnål 5400 rpm disk, nyare typen hörs inte
    Citat Ursprungligen postat av zac Visa inlägg
    Jag beställde imorse från mixshop, wifin, dock enkel cable turners.. Gjorde två olika ordrar och fraktsätt, få se vad det blir av det om de dyker upp en vacker dag

    Ett par skillnader som inte nämnts ännu till frågorna:
    500 och 800Hd har inte hdmi utgång
    800hd har visserligen dvi och mixshop skickar med dvi till hdmi kabel, men du har så vitt jag förstår det, inte med ljudet i den kabeln då.

    500hd och 800se har hdmi

    I 800orna kan du ha intern hårddisk, fast i formen här verkar det rekommenderas att man använder extern disk med egen strömmatning, och helst esata its för usb.

    800se är också snabbare och större än 800hd, blir väl snabbare kanalbyten då också

    Vad jag inte lyckats förstå/hitta är skillnaden i Ferrari och sim2.10, och om det har nån betydelse/åsikter om vad som är bättre..

  8. #8
    Färsking
    Reg.datum
    Apr 2012
    Inlägg
    19
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av zac Visa inlägg
    Jag beställde imorse från mixshop, wifin, dock enkel cable turners.. Gjorde två olika ordrar och fraktsätt, få se vad det blir av det om de dyker upp en vacker dag

    Ett par skillnader som inte nämnts ännu till frågorna:
    500 och 800Hd har inte hdmi utgång
    800hd har visserligen dvi och mixshop skickar med dvi till hdmi kabel, men du har så vitt jag förstår det, inte med ljudet i den kabeln då.

    500hd och 800se har hdmi

    I 800orna kan du ha intern hårddisk, fast i formen här verkar det rekommenderas att man använder extern disk med egen strömmatning, och helst esata its för usb.

    800se är också snabbare och större än 800hd, blir väl snabbare kanalbyten då också

    Vad jag inte lyckats förstå/hitta är skillnaden i Ferrari och sim2.10, och om det har nån betydelse/åsikter om vad som är bättre..
    Jag gjorde faktiskt en beställning på samma box från mixshop, funderar på att även beställa 500HD för andra delar av huset.

    Härligt att du fyller i vad som ännu inte har belysts i tråden gällande skillnader samt fördelar/nackdelar. Jag uppdaterar första posten vid ett senare tillfälle och lägger även till de kloner som blivit köpta under trådens gång samt skriver ner allt från tullavigt som kom med samt hur lång leveransen blev.

    Kan du posta en länk med den klon du beställde?

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2004
    Inlägg
    62
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av rynkan Visa inlägg
    Jag gjorde faktiskt en beställning på samma box från mixshop, funderar på att även beställa 500HD för andra delar av huset.

    Härligt att du fyller i vad som ännu inte har belysts i tråden gällande skillnader samt fördelar/nackdelar. Jag uppdaterar första posten vid ett senare tillfälle och lägger även till de kloner som blivit köpta under trådens gång samt skriver ner allt från tullavigt som kom med samt hur lång leveransen blev.

    Kan du posta en länk med den klon du beställde?
    Denna beställde jag tidig morgon den 17e med leverans med HK Post, har redan fått leveransnummer/dvs skickad..
    http://www.mixeshop.com/dm500c-cable...olor_p714.html

    Denna beställde jag samtidigt, ihop med en extra tuner, med lev med DHL, fortfarande under processing..
    http://www.mixeshop.com/wifi-interna...ogo_p1251.html


    Men om nu 800hd har vanlig hdmi genom kabelkonvertern, vad e då poängen att betala nästan 100% mer för en 800se? ..
    Iof aldrig fel ens med aningen snabbare zappning ;-).. Men men..

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    den stöder divx/xvid hårdvarumässigt, grym bild, skitbra om man mountar på download dirret från PC
    Glömde att skriva att kylningen på 800se är klockren och ljudlös, vilket 800hd inte har
    Senast redigerad av crille44 den 2012-04-19 klockan 19:16.

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-09-19, 19:31
  2. Vilken box ska man köpa?
    Av Teeo i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-28, 06:51
  3. [LÖST] Vilken Box Ska Man Köpa
    Av Mia71 i forum Boxer
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2003-11-16, 00:24
  4. Vilken box ska man köpa?
    Av tvniklas i forum Com Hem
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2003-09-30, 21:36
  5. Vilken box ska jag köpa?
    Av Analogu3 i forum Com Hem
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2003-02-20, 19:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss