Sidan 6 av 20 FörstaFörsta ... 4567816 ... SistaSista
Resultat 51 till 60 av 245

Ämne: Vilken klon ska man köpa? Era erfarenheter är välkomna!

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    Färsking
    Reg.datum
    Apr 2012
    Inlägg
    19
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av tjohoo Visa inlägg
    Hur går det för dig rynkan??
    följt ditt forum här och sitter o puttrar på en DM500C... men är jättesugen på en DM800SE/sunray. 1700kr för den är verkligen inte mycket och funkar den precis som en normal dreambox så blir det beställning här oxå...
    Hej, såhär har det gått hittills:

    Boxen i sig fungerar utmärkt, att jag inte fått den klar än för att jag (som är systemutvecklare och linuxkunnig) vill trixa och fixa mer än vad som är bra för min egen hälsa. Vad jag gjort hittills är lagt in OpenPLi-2.1-beta-dm800se-20120222-sim210-ssl84b.nfi och newcamd, vilket verkar fungera bra ihop.

    Det är värt att notera två saker:
    * Det går inte att flasha in ny image wia WiFi
    * På min (vet inte om detta är konsekvent) så dycker inte IPadressen när jag är kopplad via WiFi (boxen har en ipadress men visar den inte under inställningar) vet inte vad detta beror på ännu dock fungerar nätverket perfekt ändå.

    Idag ska jag försöka få in comhem samt marksänt och se hur väl 3i1 tuner fungerar.

    Jag har gjort så att jag beställt en SR4 (Sunray 4) 800se 3in1 till, det blev så att farsan tyckte han skulle ha den jag köpt för att pensionera sin Nokia 9800.

    återkommer

    Där är en del inställningar att göra, speciellt om man ska köpa en med 3in1 tuner, då får man sitta och pilla på satellite.xml för att få med allt man nu vill ha med.

    Jag kommer publicera min satellite.xml så fort jag får den färdig och fungerande.

  2. #2
    Fick igång den och på Ozoones image under ett mirakel av tur och säkert 20 eller 30:e försöket att flasha så höll sig porten äntligen igång hela flashningen och tillräckligt länge för att få igång den. Nu fungerar nätverket märkligt nog hur bra som helst när imagen väl är på, och fläkten snurrar så fint.

    Har ngn någonsin varit med om något liknande?

    Testade köra denna oxå "MiniFlashup guide" http://dreamoem.info/f27/sunray-mini-flashup-guide-76/ men resultatet var detsamma, dött (rent av heldött) nätverk så ingen möjlighet att flasha.

    Testade aldrig mini-USB porten för jag kör Mac och mig veterligen finns inga Flashup-programvaror dit(?), men det skulle varit intressant att veta om det hade fungerat där.

    Jag känner mig lite omskakad av detta o vet inte om jag vågar laborera runt så mkt mer. Feedback emottages tacksamt!

  3. #3
    Testade ställa boxen i flashmode "bara-för-att", och nu fungerar nätverket hur stabilt som helst så det känns rätt riskfritt att flasha också.
    Vad tusan kan ha varit fel tidigare??

  4. #4
    är det någon skillnad på bilden om man kör en C klon ? dvs 500C vs 600 och 800 c?

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2011
    Inlägg
    79
    Tackad
    1 gånger
    Gott Mos Rynkan....

    är inte Jättekunnig men tycker det är kul att pilla oxå. Och ibland förmycket så man drar sig i håret.
    Har Canal Digitals Kabelnät. Funkar din xml fil för mig oxå med tanke på att du testar Comhem?

    Det blir nog en SR4 för mig med.. sitter som sagt på en DM500C så det kommer att bli stor skillnad.. =)
    Ska bara räkna ihop min ekonomi och övertala tanten med här hemma..*Asg*
    men 1700kr är ju inte så mycket...

    fortsätt att uppdatera Rynkan.. Intressant att läsa...^

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av ronnzan Visa inlägg
    är det någon skillnad på bilden om man kör en C klon ? dvs 500C vs 600 och 800 c?
    jag vill inte verka tjatig men jag provar igen, är det någon som upplever någon bättre bild från boxarna beroende på modell ? själv har jag en gammal 500.

  7. #7
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av ronnzan Visa inlägg
    jag vill inte verka tjatig men jag provar igen, är det någon som upplever någon bättre bild från boxarna beroende på modell ? själv har jag en gammal 500.
    Jag vet inte om jag uppfattar din fråga på rätt sätt?
    Men det är stor kvalitetsskillnad på bilden från en icke-HD box som DM500 och DM600 jämfört med en HD-box som DM500HD, DM800 och DM800se.

    HD-boxarna har mycket bättre grafikhårdvara och HDMI/DVI gränssnitt som ger en bättre överföring av bilden till TV:n. Generellt sett så upplever man att bilden är bättre från HD-boxarna även om man inte tittar på HD-kanaler, speciellt på en stor platt-TV.
    HD-boxarna kan också skala om en icke-HD sändning till HD-upplösning och det gör att bilden oftast ser rätt mycket bättre ut på TV:n.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Jag vet inte om jag uppfattar din fråga på rätt sätt?
    Men det är stor kvalitetsskillnad på bilden från en icke-HD box som DM500 och DM600 jämfört med en HD-box som DM500HD, DM800 och DM800se.

    HD-boxarna har mycket bättre grafikhårdvara och HDMI/DVI gränssnitt som ger en bättre överföring av bilden till TV:n. Generellt sett så upplever man att bilden är bättre från HD-boxarna även om man inte tittar på HD-kanaler, speciellt på en stor platt-TV.
    HD-boxarna kan också skala om en icke-HD sändning till HD-upplösning och det gör att bilden oftast ser rätt mycket bättre ut på TV:n.
    ahh ja det var lite det jag fiskade efter! stort tack för svaret!
    har nämligen en 50 tums tv som min gamla 500 spelar upp på.

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    ssl84 finns i imagen, sim210 finns i boxen, det är samma image till 800se och sunray, det som kallas sunray image är en backupp med moddad satellite.xml för 3-1 tunern

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2011
    Inlägg
    79
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av crille44 Visa inlägg
    ssl84 finns i imagen, sim210 finns i boxen, det är samma image till 800se och sunray, det som kallas sunray image är en backupp med moddad satellite.xml för 3-1 tunern
    ahaaa... så det är bara satellite.xml som är omgjord då det är en 3-1 tuner...
    då förstår jag.. tack för info..
    kan man köra vilken image som helst då och ha en korrekt satellite.xml som funkar sparad då!

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-09-19, 19:31
  2. Vilken box ska man köpa?
    Av Teeo i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-28, 06:51
  3. [LÖST] Vilken Box Ska Man Köpa
    Av Mia71 i forum Boxer
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2003-11-16, 00:24
  4. Vilken box ska man köpa?
    Av tvniklas i forum Com Hem
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2003-09-30, 21:36
  5. Vilken box ska jag köpa?
    Av Analogu3 i forum Com Hem
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2003-02-20, 19:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss