Sidan 8 av 25 FörstaFörsta ... 67891018 ... SistaSista
Resultat 71 till 80 av 245

Ämne: Vilken klon ska man köpa? Era erfarenheter är välkomna!

  1. #71
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av ronnzan Visa inlägg
    jag vill inte verka tjatig men jag provar igen, är det någon som upplever någon bättre bild från boxarna beroende på modell ? själv har jag en gammal 500.
    Jag vet inte om jag uppfattar din fråga på rätt sätt?
    Men det är stor kvalitetsskillnad på bilden från en icke-HD box som DM500 och DM600 jämfört med en HD-box som DM500HD, DM800 och DM800se.

    HD-boxarna har mycket bättre grafikhårdvara och HDMI/DVI gränssnitt som ger en bättre överföring av bilden till TV:n. Generellt sett så upplever man att bilden är bättre från HD-boxarna även om man inte tittar på HD-kanaler, speciellt på en stor platt-TV.
    HD-boxarna kan också skala om en icke-HD sändning till HD-upplösning och det gör att bilden oftast ser rätt mycket bättre ut på TV:n.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  2. #72
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Jag vet inte om jag uppfattar din fråga på rätt sätt?
    Men det är stor kvalitetsskillnad på bilden från en icke-HD box som DM500 och DM600 jämfört med en HD-box som DM500HD, DM800 och DM800se.

    HD-boxarna har mycket bättre grafikhårdvara och HDMI/DVI gränssnitt som ger en bättre överföring av bilden till TV:n. Generellt sett så upplever man att bilden är bättre från HD-boxarna även om man inte tittar på HD-kanaler, speciellt på en stor platt-TV.
    HD-boxarna kan också skala om en icke-HD sändning till HD-upplösning och det gör att bilden oftast ser rätt mycket bättre ut på TV:n.
    ahh ja det var lite det jag fiskade efter! stort tack för svaret!
    har nämligen en 50 tums tv som min gamla 500 spelar upp på.

  3. #73
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2011
    Inlägg
    79
    Tackad
    1 gånger
    Rynkan?? hur har det gått för dig???
    testat på picon om det funkar och hur man gör så det funkar???

  4. #74
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2004
    Inlägg
    62
    Tackad
    2 gånger
    Tunern är tillbaka nu =).. Flashade om på nytt som jag tänkt och bekräftades med förslag härifrån, hjälpte.. Efter lite eftertanke så misstänker att det var en software update jag råkade köra när jag pillade runt och såg plugins under software management.. istället för att köra pluginsen från plugins menyn...
    imagen jag la in nu var lite nyare update från april ist, känns som vissa små egenheter jag råkade på har försvunnit..
    http://www.dreamoem.com/showthread.p...1-beta-dm800se

    dock lyckades jag med förra imagen söka upp alla kanaler bara genom att gå in på cable scan, nu failar den bara, så får nog kika lite till..

    (vad tusan är picons?)

  5. #75
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2011
    Inlägg
    79
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av zac Visa inlägg
    Tunern är tillbaka nu =).. Flashade om på nytt som jag tänkt och bekräftades med förslag härifrån, hjälpte.. Efter lite eftertanke så misstänker att det var en software update jag råkade köra när jag pillade runt och såg plugins under software management.. istället för att köra pluginsen från plugins menyn...
    imagen jag la in nu var lite nyare update från april ist, känns som vissa små egenheter jag råkade på har försvunnit..
    http://www.dreamoem.com/showthread.p...1-beta-dm800se

    dock lyckades jag med förra imagen söka upp alla kanaler bara genom att gå in på cable scan, nu failar den bara, så får nog kika lite till..

    (vad tusan är picons?)
    Okej... härligt att tunern är tillbaka... men mindre bra att du inte hittar kanalerna. är ju en fördel..*Asg*
    Har för mig att du beställde DM800HD SE.. och där kan man ha picons..
    picons är bilderna på kanalerna. dels i EPG och dels i displayen på boxen..
    Kika denna sida... http://piconpack.blogspot.se/

  6. #76
    Färsking
    Reg.datum
    Apr 2012
    Inlägg
    19
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av tjohoo Visa inlägg
    Rynkan?? hur har det gått för dig???
    testat på picon om det funkar och hur man gör så det funkar???
    Tjo, jag har inte hunnit leka så mycket idag och därav ingen update.
    Bråkar med att få in marksänt, verkar inte vilja funka hur jag än gör, jobbigt med lokala frekvenser (om någon har fått det att fungera för malmö, säg gärna till!)

    Imorgon ska jag leka med mgcamd samt openvpn.

    VIASAT/CANALDIGITAL över S samt C (comhem) kan jag inte testa förren jag åker hem (är på min övernattningslägenhet utan balkong samt enbart tillgång till T och andra satelliter än Astra/Thor då de ligger åt det hål jag inte kan rikta något genom ett fönster )

    återkommer

  7. #77
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    184
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Boomerang Visa inlägg
    Lånar tråden lite....Tänkte koppla dm800hd till projektorn och eftersom kabeln inte räcker till kan jag inte göra det...tänkte köpa någon dvi som sitter i boxen sen drar jag en lång hdmi sladd som jag kopplar från boxen.....Får jag med ljudet också eller? har tittat på två stycken men vet inte vilken som passar......här är länkarna......

    http://www.dealextreme.com/p/dvi-24-1m-to-hdmi-female-gold-plated-adapter-22964?item=3


    http://www.dealextreme.com/p/hdmi-f-...er-8308?item=7
    någon som har svaret?

  8. #78
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    du ska få med ljudet, ca: 6 dollar för båda, köper man väl båda ?

  9. #79
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    184
    Tackad
    3 gånger
    Haha ok jag tänkte nästan beställa båda faktiskt....men var osäker på ljudet....Tack Crille

  10. #80

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-09-19, 19:31
  2. Vilken box ska man köpa?
    Av Teeo i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-28, 06:51
  3. [LÖST] Vilken Box Ska Man Köpa
    Av Mia71 i forum Boxer
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2003-11-16, 00:24
  4. Vilken box ska man köpa?
    Av tvniklas i forum Com Hem
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2003-09-30, 21:36
  5. Vilken box ska jag köpa?
    Av Analogu3 i forum Com Hem
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2003-02-20, 19:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss