Hej, såhär har det gått hittills:
Boxen i sig fungerar utmärkt, att jag inte fått den klar än för att jag (som är systemutvecklare och linuxkunnig) vill trixa och fixa mer än vad som är bra för min egen hälsa. Vad jag gjort hittills är lagt in OpenPLi-2.1-beta-dm800se-20120222-sim210-ssl84b.nfi och newcamd, vilket verkar fungera bra ihop.
Det är värt att notera två saker:
* Det går inte att flasha in ny image wia WiFi
* På min (vet inte om detta är konsekvent) så dycker inte IPadressen när jag är kopplad via WiFi (boxen har en ipadress men visar den inte under inställningar) vet inte vad detta beror på ännu dock fungerar nätverket perfekt ändå.
Idag ska jag försöka få in comhem samt marksänt och se hur väl 3i1 tuner fungerar.
Jag har gjort så att jag beställt en SR4 (Sunray 4) 800se 3in1 till, det blev så att farsan tyckte han skulle ha den jag köpt för att pensionera sin Nokia 9800.
återkommer
Där är en del inställningar att göra, speciellt om man ska köpa en med 3in1 tuner, då får man sitta och pilla på satellite.xml för att få med allt man nu vill ha med.
Jag kommer publicera min satellite.xml så fort jag får den färdig och fungerande.