Sidan 5 av 25 FörstaFörsta ... 3456715 ... SistaSista
Resultat 41 till 50 av 245

Ämne: Vilken klon ska man köpa? Era erfarenheter är välkomna!

  1. #41
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    158
    Tackad
    1 gånger
    http://www.yaoxincn.com/
    adda någon från msn.
    dm800se, sr4, wifi.
    2-3 dagar med dhl. ingen tull.
    185-190dollar st.
    betala via paypal.

    Jag har beställt över 20st där och inte ett fel på någon.
    pm:a mig om det är någon ni undrar över.

  2. #42
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    184
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av rynkan Visa inlägg
    Så nu har paketet kommit via DHL Express

    Leveranstiden är på 2 dygn från hongkong - malmö över en helg!
    (lördag, April 21, 2012 -> måndag, April 23, 2012)

    Blev ingen tull.

    Skrev dem ner värdet? eller typ gift eller så.......

  3. #43
    Bekymmer!

    Jag har sedan dryga veckan också en Sunray DM800se sr4 med 3in1. Har hunnit testa en rad olika image:ar (6-7st), men inte hittat ngn som fungerar bra över hela linjen. Nu har jag dock fått problem efter senaste imagen jag testade (Newnigma2 v3.3.2-Sunray sr4-2012.03.28-ssl84b-sim210-by sat4fun.nfi). Den imagen fungerade bra men jag testade lägga på ett skin (elgato.hd) som tydligen inte var kompatibelt vilket drog in boxen i en endless boot.

    När jag sen skulle lägga på en annan image (PLI) via weben upptäckte jag att nätverket inte fungerade. Efter massa felsökning har jag kommit fram till att nätverksporten eller hela boxen (svårt att veta) lägger av efter mellan 2sek - 30sek efter omboot i "flash"-läge (strömbrytaren+power på framsida). Ibland hinner jag inte ens logga in via webben mot webgränssnitten för att flasha, ibland hinner jag flasha nääästan en hel image, men förr eller senare lägger interfacet av och boxen blir okontaktbar.

    Har testat flasha ombootloadern "sim2_800SE_SSL84B.nfi" ett flertal ggr utan att det gör ngn skillnad.

    Är det någon här som varit med om ngt liknande? Det känns som ett rätt märkligt problem... frågan är om det är HW-relaterat eller om det är ngt jag lyckats sabba med alla mina image-försök?

    En sak jag upptäckt är att fläkten inte snurrar när jag startar boxen i flashup-läge... gör era det?

    Tacksam för all sorts hjälp i alla riktningar.

  4. #44
    Fick igång den och på Ozoones image under ett mirakel av tur och säkert 20 eller 30:e försöket att flasha så höll sig porten äntligen igång hela flashningen och tillräckligt länge för att få igång den. Nu fungerar nätverket märkligt nog hur bra som helst när imagen väl är på, och fläkten snurrar så fint.

    Har ngn någonsin varit med om något liknande?

    Testade köra denna oxå "MiniFlashup guide" http://dreamoem.info/f27/sunray-mini-flashup-guide-76/ men resultatet var detsamma, dött (rent av heldött) nätverk så ingen möjlighet att flasha.

    Testade aldrig mini-USB porten för jag kör Mac och mig veterligen finns inga Flashup-programvaror dit(?), men det skulle varit intressant att veta om det hade fungerat där.

    Jag känner mig lite omskakad av detta o vet inte om jag vågar laborera runt så mkt mer. Feedback emottages tacksamt!

  5. #45
    Testade ställa boxen i flashmode "bara-för-att", och nu fungerar nätverket hur stabilt som helst så det känns rätt riskfritt att flasha också.
    Vad tusan kan ha varit fel tidigare??

  6. #46
    Färsking
    Reg.datum
    Apr 2012
    Inlägg
    19
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Boomerang Visa inlägg
    Skrev dem ner värdet? eller typ gift eller så.......
    Hej, mixeshop skickade en "PRO-FORMA INVOICE",
    en varudeklaration där paket innehållet är deklarerat som "SAMPLE OF VIDEO SPLITTER BOX" med ett total value av $25

  7. #47
    Färsking
    Reg.datum
    Apr 2012
    Inlägg
    19
    Tackad
    1 gånger
    Skulle nogån kunna länka antingen orginal imagen som ligger på Sunray 4 3in1 Wifi eller åtminstånde satellites.xml, glömde backa upp!

    NOTE TO ALL: ALLTID BACKUPS!!!

    -- löste det --
    Senast redigerad av rynkan den 2012-04-25 klockan 10:10.

  8. #48
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2011
    Inlägg
    79
    Tackad
    1 gånger
    Hur går det för dig rynkan??
    följt ditt forum här och sitter o puttrar på en DM500C... men är jättesugen på en DM800SE/sunray. 1700kr för den är verkligen inte mycket och funkar den precis som en normal dreambox så blir det beställning här oxå...

  9. #49
    Färsking
    Reg.datum
    Apr 2012
    Inlägg
    19
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av tjohoo Visa inlägg
    Hur går det för dig rynkan??
    följt ditt forum här och sitter o puttrar på en DM500C... men är jättesugen på en DM800SE/sunray. 1700kr för den är verkligen inte mycket och funkar den precis som en normal dreambox så blir det beställning här oxå...
    Hej, såhär har det gått hittills:

    Boxen i sig fungerar utmärkt, att jag inte fått den klar än för att jag (som är systemutvecklare och linuxkunnig) vill trixa och fixa mer än vad som är bra för min egen hälsa. Vad jag gjort hittills är lagt in OpenPLi-2.1-beta-dm800se-20120222-sim210-ssl84b.nfi och newcamd, vilket verkar fungera bra ihop.

    Det är värt att notera två saker:
    * Det går inte att flasha in ny image wia WiFi
    * På min (vet inte om detta är konsekvent) så dycker inte IPadressen när jag är kopplad via WiFi (boxen har en ipadress men visar den inte under inställningar) vet inte vad detta beror på ännu dock fungerar nätverket perfekt ändå.

    Idag ska jag försöka få in comhem samt marksänt och se hur väl 3i1 tuner fungerar.

    Jag har gjort så att jag beställt en SR4 (Sunray 4) 800se 3in1 till, det blev så att farsan tyckte han skulle ha den jag köpt för att pensionera sin Nokia 9800.

    återkommer

    Där är en del inställningar att göra, speciellt om man ska köpa en med 3in1 tuner, då får man sitta och pilla på satellite.xml för att få med allt man nu vill ha med.

    Jag kommer publicera min satellite.xml så fort jag får den färdig och fungerande.

  10. #50
    är det någon skillnad på bilden om man kör en C klon ? dvs 500C vs 600 och 800 c?

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-09-19, 19:31
  2. Vilken box ska man köpa?
    Av Teeo i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-28, 06:51
  3. [LÖST] Vilken Box Ska Man Köpa
    Av Mia71 i forum Boxer
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2003-11-16, 00:24
  4. Vilken box ska man köpa?
    Av tvniklas i forum Com Hem
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2003-09-30, 21:36
  5. Vilken box ska jag köpa?
    Av Analogu3 i forum Com Hem
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2003-02-20, 19:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss