Bekymmer!
Jag har sedan dryga veckan också en Sunray DM800se sr4 med 3in1. Har hunnit testa en rad olika image:ar (6-7st), men inte hittat ngn som fungerar bra över hela linjen. Nu har jag dock fått problem efter senaste imagen jag testade (Newnigma2 v3.3.2-Sunray sr4-2012.03.28-ssl84b-sim210-by sat4fun.nfi). Den imagen fungerade bra men jag testade lägga på ett skin (elgato.hd) som tydligen inte var kompatibelt vilket drog in boxen i en endless boot.
När jag sen skulle lägga på en annan image (PLI) via weben upptäckte jag att nätverket inte fungerade. Efter massa felsökning har jag kommit fram till att nätverksporten eller hela boxen (svårt att veta) lägger av efter mellan 2sek - 30sek efter omboot i "flash"-läge (strömbrytaren+power på framsida). Ibland hinner jag inte ens logga in via webben mot webgränssnitten för att flasha, ibland hinner jag flasha nääästan en hel image, men förr eller senare lägger interfacet av och boxen blir okontaktbar.
Har testat flasha ombootloadern "sim2_800SE_SSL84B.nfi" ett flertal ggr utan att det gör ngn skillnad.
Är det någon här som varit med om ngt liknande? Det känns som ett rätt märkligt problem... frågan är om det är HW-relaterat eller om det är ngt jag lyckats sabba med alla mina image-försök?
En sak jag upptäckt är att fläkten inte snurrar när jag startar boxen i flashup-läge... gör era det?
Tacksam för all sorts hjälp i alla riktningar.