Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 12 av 12

Ämne: min server dog när jag kopplade in en box till i nätverket

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    337
    Tackad
    26 gånger
    Vissa nyare kort har stopp för överklockning, men vissa kan även brännas p.g.a. kylningsproblem. Se till att ha rätt kylsänka på kortets baksida (specialbyggd kortläsare), där du kommer åt baksidan av chippet, eller ha en fläkt som blåser mot chippet.
    Sedan på tal om frekvenser, så är inte 6MHz någon optimal frekvens för via, cd samt boxer, dvs sådana som vill klockas med 3,57MHz. Det genererar inte rätt BAUD-rate, och då kan man inte heller utnyttja fördelarna med överklockningen. Det gäller att testa sig fram. Det bästa är om man har olika kristaller (som är ganska stabila i frekvens), som är faslåsta (dvs inte driver i frekvens), då kan man producera stabila och fina klockpulser, som gör att man erhåller precis den BAUD-hastighet man önskar.
    Bara en liten parentes gällande klockningar.

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2008
    Inlägg
    78
    Tackad
    3 gånger
    Har kört mina kort i 5 och 6MHz (CD/VIA) i över ett år. Ni som bränner kort. Har ni dom i Dreamboxar? Det kan ju bli ganska varmt framför allt i dom. Det kan ju inte alls vara bra för kort som dessutom körs i OC.

    Edit: Fel BAUD rate? Slipper man inte det om man kör USB läsare. Serie portarna har ju fasta Baud rates så där förstår jag om det spelar roll
    Senast redigerad av Loranga den 2012-04-20 klockan 19:44.

Liknande ämnen

  1. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-03-31, 21:31
  2. Kan inte ansluta min DM8000 till nätverket
    Av Alucard i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-09-07, 19:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss