Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Kan inte radera inspelning/timer. DM800 hd se

  1. #1

    Kan inte radera inspelning/timer. DM800 hd se

    Hej,

    För nån vecka sen så gjorde jag en inspelning i min DM, tydligen har den lagrats i internminnet, så den minsta ändringen jag försöker göra så får jag fram följande felmeddelande: "We are really sorry. Your Dreambox encountered a software problem, and needs to be restarted.
    Please send the logfile created in /hdd/ to acid-burn@opendreambox.org"
    Detta felmeddelandet kommer med grön bakgrund.. Jag har försökt radera inspelningen, men den VILL INTE försvinna... Har även försökt radera från /hdd/movie/... men den vill inte försvinna...Hur får jag bort den? Jag har även 2 timers hängande där som jag inte blir av med?? Försökt radera men det går ej. Har läst om olika som har haft samma problem utan att riktigt få nåt svar.. Snälla nån som kan hjälpa? Undrar även en sak, när jag byter kanaler alltför ofta i min DB, så slutar ljudet fungera helt och hållet, då måste jag starta om min DB, nån som vet varför?? Tacksam för hjälp!
    Kan tillägga att jag tror att jag spelade in via en applikation som heter Dreamstreamoid (android market) där jag försöka styra min streambox från den applikationen, men är dock inte 100% att inspelningen kom från den applikationen, men hursomhelst så går den inte inspelningen/timern att radera från telefonen/applikationen heller
    Senast redigerad av senco den 2012-04-26 klockan 18:01.

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Gör följande:

    Telnet till boxen

    Skriv umount /media/hdd
    rm -fr /media/hdd/movie
    reboot

    klart
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Jag provar telnet till box, men det går inte, inget händer (går in i kommandotolken och skriver: telnet IP-adress till boxen) men inget händer.. Jag kan tilläga att jag har Peter Pan neverland.. Vet inte om det har nån betydelse.. Är inte riktig proffs på detta.. Tacksam för svar

    Edit: Försökte telnet till box, men den frågar efter password? Kan jag hitta min password? Eller har boxen kanske nån standard password som gäller??
    Senast redigerad av senco den 2012-04-26 klockan 20:36.

  4. #4
    Donator sleddogs avatar
    Reg.datum
    Oct 2009
    Inlägg
    1 355
    Tackad
    21 gånger
    Citat Ursprungligen postat av senco Visa inlägg
    Jag provar telnet till box, men det går inte, inget händer (går in i kommandotolken och skriver: telnet IP-adress till boxen) men inget händer.. Jag kan tilläga att jag har Peter Pan neverland.. Vet inte om det har nån betydelse.. Är inte riktig proffs på detta.. Tacksam för svar

    Edit: Försökte telnet till box, men den frågar efter password? Kan jag hitta min password? Eller har boxen kanske nån standard password som gäller??
    user är root och password dreambox om du inte ändrat.

  5. #5
    Jag löste det, filen låg inne i "File Browser" därifrån gick det att radera, tack ändå för hjälp

  6. #6
    Jag har samma problem kan du eller någon annan beskriva exakt hur man gör snälla nån hjälp!

Liknande ämnen

  1. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-04-10, 04:32
  2. timer inspelning
    Av optimal i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-08-15, 17:01
  3. Timer inspelning byter inte kanal
    Av moadib i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-06-17, 23:23
  4. Timer inspelning med hjälp av EPG ?
    Av mimmie i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-07, 17:27
  5. Timer inspelning på en Samsung 9500 AY?
    Av mdredfox8 i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-03-31, 18:25

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss