Hej.

Jag har för några veckor sedan köpt ovanstående box på Almsat i Göteborg ( http://www.almsat.com ). Har suttit dag och natt och försökt få den att fungera med annat än orginalkortet (comhem). Har även införskaffat en programmerare 3.5 på sat.nu.

Först testade jag att bränna guldkort (de fungerade på min tidigare box från comhem, en Sagem hyrbox). När de inte funkade på Humaxen så gick jag tillbaka med boxen till Almsat (de hade lovat att den skulle funka med piratkort). Då sa dom att man var tvungen att köra med funcards. "Skaffa dej ett funcard du så ska du se att det fungerar" blev jag tillsagd.

Efter lite trixande lyckades jag bränna ett funcard med programmet MP 1.1 och hex-filer som jag hade gjort med MorpHex enligt instruktionerna för funcards (med de senaste koderna såklart). Detta kort fungerar i Sagem-boxen men inte i Humaxen. Då gick jag tillbaka till Almsat igen och trodde att det var nåt fel på min box. Han sa dock att jag måste ha gjort något fel när jag programmerade kortet. Och så tryckte han in ett piratkort han hade i affären och då funkade alla kanalerna.

Jag måste alltså ha gjort något fel när jag programmerade kortet men det som är konstigt är att det fungerar i Sagem-boxen. Har även testat att programmera fun-kortet med massa olika hex-filer jag laddat hem från nätet men inga har funkat på Humaxen.

Om någon har nån aning om vad det kan vara för fel skulle jag bli jätteglad för svar. Om nån annan har haft nåt liknande fel så berätta gärna om och i så fall hur det löstes..

Tack på förhand, hälsningar Jocke! ( jockej@hotmail.com )