Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Problem med CD HD box

  1. #1

    Question Problem med CD HD box

    Har CanalDigitals gamla HD box HD ITSD81 från Sagem (utan hårddisk). Den har för det mesta funkat bra men låst sig någon gång i bland vilket inte verkar vara nåt onormalt med boxar. Men i går började den haka sig hela tiden och går i bland bara någon minut innan den hakar sig igen vid omstart, jag har läst att det varit en del problem med nät delen på modellen med hårddisk och funderar på om det kan vara samma sak med den här? Har egentligen ingen lust att köpa en ny då de flesta från CD nu har hårddisk och kräver dubbla antenn sladdar från parabolen vilket innebär att jag lär ändra på installationen i så fall. Dessutom verkar man ju (som vanligt) förlänga bindningstiden på abonnemanget om man beställer en. En ny nät del som passar kan man ju hitta för runt 300kr men frågan är ju om det är värt det om den har något annat fel...

    Några idéer?

  2. #2
    razorx
    Gäst
    Köp en valfri Linux mottagare?
    Sent from my Lumia 800 using Board Express

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av razorx Visa inlägg
    Köp en valfri Linux mottagare?
    Sent from my Lumia 800 using Board Express
    Tanken har slagit mig, har kollat lite på en VU+ Uno som verkar prisvärd om man går efter specarna, frågan är bara hur lätt det är att få igång och hur den funkar med min övriga setup. Har dubbla LNB med splitter och har en kabel in får altså in både Thor och Sirius men har bara abb på CD.

  4. #4
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Ring kundtjänst och begär en utbytesbox.
    CD har bytt till andra boxar nu i dagarna p.g.a. ständiga problem med Sagem-boxarna.
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  5. #5
    Har köpt denna begagnad för några år sedan så jag kan nog inte begära nån ny. En ny box från CD innebär väl troligen också förlängd bindningstid vilket jag inte är intresserad av i nuläget. Det lutar lite åt en Linux box men det är ju det här med CI+ spöket också så vi får väl se...

  6. #6
    Så Linuxbox inköpt och i drift

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    438
    Tackad
    26 gånger

    Angry

    Haha...nu är vi inne i en annan tråd också om boxar...
    Nå nu har du ju köpt boxen osv...men en annan sladd från parabol är ju bara plus...enkelt är det byta huvud också.
    Men du kanske inte vill ha pvr som jag då vill.
    Men kunde bara inte låta bli att kommentera, det bästa är att undvika cd skitboxar! Jag hade deras nyaste som inte ens klarade en switch, jag tror felet var där även om kundservice hävdade att den skall klara men fanns ju inte ens någon sådan inställning
    Dessutom gick de inte ens komma åt DVB-T, tänkte att okej man kan väl använda boxen då som en markbox istället....lösenord som skulle vara 1234 gick inte o inte heller 0000 när jag pröva...
    Killen på teknik var dock trevlig men sen när jag sade att jag vill inte byta ni får tillbaks boxen jag köper egen var han tvungen koppla mig till en annan....en otrevlig o jävligt trög kvinna!
    Fick tjafsa en hel timma tills hon gav upp och ska få boxen avdragen i nästa faktura....återstår att se, har iaf inte fått nån påminnelse av förra fakturan!
    Riktigt skitbolag hela cd egentligen lovar dittan o dattan rabatter hit o dit som man får sen tjafsa om...ångrar nästan att jag sade upp viasat där dom i alla fall var trevliga och förståndiga i kundtjänst! Inte otrevliga o såna som man får förklara som till en bebis för att de ska förstå vad man menar....!!!
    Jaja...Cd har iaf än så länge fördelen med olåsta kort och även bättre kanalutbud som ej tyvärr viasat eller boxer har...
    Okej om bolagen nu vill låsa sina boxar o dittan o dattan men då skall man inte behöva betala ett öre för dom, så tycker i alla fall jag! Viasat boxen ingick abbonemanget klarade 5ö, 13ö, 19ö galant, det enda jag sakna i den var markfunktion o fick därmed köpa en icke godkänt vantage som fungerade bra ett tag tills den paijade. Jag trodde cd boxar var bra då de var combofunktion mm som varken viasat eller nån annan erbjuder...då jag vill ha marknätet också med grannlandskanaler overspill över gränsen och även sattelit från astra och hotbird (så boxer hade ej varit lösning på det)! Nåja det blev en VU+Ultimo har ej fått den boxen än, så återstår se hur den fungerar
    Väntar med spänning då jag alltid just velat ha en pvr box som jag aldrig ägt tidigare...så här blir det och byta lnb och dra en till antennsladd. Förhoppningsvis fungerar det bra och man aldrig mer missar dom bra tv programmen som man förut gjort ibland när man jobbar oregelbundna tider o har ibland annat o göra...sen när man har tid o glo tv så kommer inget oavsett hur många kanaler man har lustigt nog
    Senast redigerad av kisumisu den 2012-05-27 klockan 02:33.

  8. #8
    Ja cd's kundtjänst verkar det vara en del problem med då och då, jag har själv haft ganska lite med dem att göra även om jag varit kund i ganska många år. Har aldrig köpt någon box från dem tex. Men tycker helt klart att de har bäst kanal utbud. När det gäller PVR så har även Solon det fast genom USB jag har en liten extern HD på 100GB kopplad till den och både timeshift och vanlig inspelning funkar bra. Det går till och med att titta på vissa andra kanaler under en inspelning även om den möjligheten är begränsad iom bara en tuner. Bor i lägenhet och huset har ett gammalt analogt kabel tv system som sköts av Comhem så jag kan bland annat se tv6 utan dekoder.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss