Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Analog dekoder - ljudproblem vid inspelning

  1. #1
    hagel666
    Gäst

    Analog dekoder - ljudproblem vid inspelning

    Hej,

    jag undrar om det är nån som vet nåt om dekodrar och så. Det är så att jag har en analog dekoder, medans PPV Film, Canal+, TV1000 etc antagligen sänder digitalt, grejen är den att ljudet till tv'n och ljudet genom videon samt genom stereon funkar utan problem, men när jag spelar in på videon så blir ljudet helt "vågigt" - alltså väldigt dåligt, är det nån som vet vad felet är och/eller vad som kan göras så det funkar att spela in? (Finns det nån omkopplare eller liknande?)

    PS, det funkar att spela in från videons vanliga kanaler (i stereo, tv1+2, tv4) utan problem, så det är inte videon det är fel på. Jag måste iväg men kollar eventuella svar lite senare, tack på förhand!

    Mvh Hagel.

  2. #2

    Oxå dåligt ljud

    Öhh...va e d för analog dekoder du har? Jag trodde alla boxar va digitala numera...
    Förresten har jag samma problem på inspelat material.
    Ljudet e väldigt lågt och ojämt, inte alls samma som om man tittar på filmen direkt.

    Nåväl, e d någon som har en lösning, månne?

    // m4nk4n

  3. #3
    hagel666
    Gäst
    Jag har glömt kolla in här på ett tag pga att jag inte fick några svar...

    Det är en gammal Sagem dekoder jag fått av en bekant. Jag kan också nämna att det funkade att spela in tidigare med perfekt ljud när jag hade en digital dekoder.

    Mvh Hagel.

Liknande ämnen

  1. Ljudproblem Dreambox 600
    Av Per Sjöholm i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-02-12, 16:50
  2. Analog Comhem Kabeltv inspelning
    Av imported_kalleanka i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-21, 17:11
  3. Analog mottagare med HD-inspelning
    Av janbananfan i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-20, 20:44
  4. Ljudproblem
    Av Dragon i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2004-10-27, 20:15
  5. Ljudproblem
    Av geting i forum Canal Digital
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-01-01, 11:11

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss