Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: Funderar på en VU+ Uno

  1. #1

    Funderar på en VU+ Uno

    Funderar lite på att beställa en VU+ UNO och har en del funderingar och eventuellt dumma frågor då jag inte har nån som helst erfarenhet av linux boxar.

    Först och främst då jag har CD abonnemang, kommer boxen att fungera med det direkt ur förpackningen dvs går det att på en gång att sätta i kortet ställa in den för att hitta kanalerna osv utan att ladda ner diverse plugins och extra program?

    För det andra fungerar uppdateringar och omkodningar av programkort något sånär smärtfritt eller kräver det "fipplande" i menyer av användaren?

    Några funderingar bara, är ganska van vid datorer och andra tekniska prylar men har bara haft boxar som i stort sätt sköter sig själva...

  2. #2
    Har nu fått hem en VU+ men det blev en Solo i stället som jag håller på att sätta up, nu en liten fråga: går det att installera CCcam på standard imagen eller är det enklast/bäst att lägga in tex open PLi? Håller på och kör kanalsökningen just nu...

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Jun 2008
    Inlägg
    125
    Tackad
    2 gånger
    Aldrig provat Vu, men tacksamt med openpli då man kan hämta Can's direkt o inte behöva krångla med manuell installation som på GP osv.
    Men det gäller DM, ingen Vu erfarenhet tyvärr.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    438
    Tackad
    26 gånger
    Hur fungerar din vu+?
    Funderar nämligen själv på att köpa en...

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Sep 2003
    Inlägg
    144
    Tackad
    2 gånger
    Funderar också på en UNO, dessutom kommer en ny tunermodul när som helst så UNO modellen kommer kunna bli TWIN DVB-S2 precis som DUO fast modernare box.

  6. #6
    Då var openpli installerat och även CCcam och kanalerna hämtade och fungerar, nu återstår mardrömmen med att hitta nåt bra sätt att sortera kanalerna så man hittar dem enkelt. Det man kan säga om boxen är att den är väldigt välbyggd och robust så även fjärrkontrollen och har många anslutningsmöjligheter iaf jämfört med CD's egna boxar. Har knappt använt den en timme än och gillar den så här långt, enda nackdelen jämfört med den gamla HD Boxen från Sagem är den automatiskt uppdaterande kanal listan på CD's boxar vilket är väldigt smidigt.

  7. #7
    dreamboxedit är smidigt att editera kanallistor med på en PC, version 5 nånting är aktuell
    Har själv en Uno...

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    438
    Tackad
    26 gånger
    Nu har inte jag fått min vu+ än, men kanallistor är det inte det som är just finessen också med icke godkänt box. Jag hade cd egna combobox cd ville bestämma precis hur deras kanaler skulle gå in...marknätskanaler fick man skifta med en knapp osv osv osv.... Inga favolistor gick göra (jo ta bort lägga till men INTE Sortera ordning, det kallar jag inte iaf favorit! Tom min Viasat box är mer intellegentare (som jag för övrig inte behövde betala ett öre extra för ingick i abbonemanget till skillnad mot cd) där det gick iaf sortera kanalerna efter eget tycke) Min Vantage combo fick jag lägga de kanaler jag kollar mest o hittar lättast precis som jag vill dvs marknäts svt på 1,2 tv3 från thor, tv4 marknätet, kanal5 thor, tv6 marknätet osv osv...förstår inte vitsen i cd skitboxar med svt1 abc nytt, tv4 sthlm, sen på kanalplats 6 är det först tv4film sen ändras det till tv4 news plötsligt osv....nä jag föredrar och ha mina egna listor och hoppas de går göra så i vu+ också?
    Nu är det inte uno modellen i sig jag tänkt utan ultimo modellen som ju har möjlighet även till marknät....
    Min vantage var jag nöjd med men den hade inte lång livslängd tyvärr
    använder nu min trotjänare samsung via ci tillfälligt och ser marknätet med tv då.....men man har ju inte inspelning o flera fjärrisar

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    438
    Tackad
    26 gånger
    kan någon snäll själ säga att det går sortera o blanda kanaler och satteliter utan massa bök och stök? Börjar bli lite mörkrädd när jag såg att det var stök med kanallistor.... När man är van med vantagen där man kunde ha listorna precis som man vill oavsett system, format och sattelit!

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    195
    Tackad
    3 gånger
    dreamset kör jag med

Liknande ämnen

  1. Funderar på att köpa Dreambox.
    Av husa550 i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-03-02, 23:46
  2. funderar på att köpa M-II kort
    Av abcdef80 i forum Canal Digital
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-06-15, 21:12
  3. [LÖST] Funderar på att skaffa box...
    Av Prime i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2004-03-22, 12:35
  4. [LÖST] Funderar...
    Av smack i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-06, 16:40
  5. funderar på att köpa en boxer
    Av lillen49 i forum Boxer
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-03-18, 18:47

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss