Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Byta från Gemini till PLI

  1. #1

    Byta från Gemini till PLI

    Tjenare!

    Var inne och kollade här igår iom problemet med comhems kanal/frekvensomläggning och lösningen med ny cables.xml funkade strålande! Grymt bra gubbar det finns här på forumet!

    Åter till sak. Satt rätt många timmar igår och kollade igenom här och blev lite sugen på att byta från Gemini (version okänd, rätt gammal dock haft i flera år) till PLI som tydligen många här tycker är mycket bättre.

    Har fått klart för mig hur jag ska lägga på PLI och få upp boxen i grundutförande, tack vare forumet och även lite youtube videos. Det jag däremot är osäker på är vilka configfiler jag bör spara.

    Serverboxen jag har hemma har jag inte satt upp själv, utan fick hjälp med det, och den rullar finfint så den vill jag inte röra utan det är boxen i sovrummet jag tänkte labba med.

    Så om jag förstått det hela rätt:
    • Lägga på PLI hämtat från deras hemsida, med hjälp av DreamUp ska man då ta deras nightly builds, isåfall ska man då ta OpenPLi-beta-dm500-old-framebuffer-20120509-255.zip eller OpenPLi-beta-dm500-20120509-255.zip ?
    • Behöver man förbereda något innan? Några steg som ska tas?
    • När PLI är inlagt ska jag lägga på mgcamd och mgcamd-config, antingen direkt via fjärrkontrollen eller göra en manuell installation som står beskrivet här i guiderna på comhit.
    • Editera newcamd.list under /var/keys så att den är likadan som den var innan byte från gemini till PLI
    • Lägga in cables.xml igen och köra kanalsökningen.
    Är det några andra configfiler som jag missar, eller några andra plugin? Det enda jag kör på boxen idag är mgcamd + gsub

    Box: Dreambox 500C med Enigma1

    EDIT:
    Såg även i en tråd alldeles nedan:
    Du måste även installera Mgcamd complete 1.35 eller liknande, samt dess konfigureringsfiler, där även newcamd.list ingår.
    Editera den befintliga eller ersätt den befintliga med din färdiga newcamd.list.
    Tolkar jag det rätt om jag antar att det räcker med att ta backup på newcamd.list filen ?
    Senast redigerad av Vampis den 2012-05-09 klockan 09:40.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2010
    Inlägg
    431
    Tackad
    35 gånger
    Jag kör OpenPLi på min 500C.

    Ta backup på newcamd.list, mgcamd.cfg och cables.xml med tex DCC
    Flasha om boxen med den UTAN old framebuffer. Funkar den inte så ta den andra istället.
    Ladda ner Mgcamd från PLi:s addonserver via blåpanelen
    Byt ut cables.xml, newcamd.list och mgcamd.cfg mot dina gamla med DCC
    Starta om boxen och välj mgcamd som cam via blåpanelen

    Tror jag fått med allt...

  3. #3
    Ja men det låter ju strålande, jag antar att med mgcamd.cfg så menar du mg_cfg?

    Läser jag i ena guiden här om hur man installerar mgcamd manuellt så står det ingenting om mgcamd.cfg, utan hänvisas bara till mg_cfg?

    Sitter inte hemma nu, men jag ska kolla så jag inte har mgcamd.cfg också.


    Tack! :-)

  4. #4
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det är mg_cfg som gäller.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #5
    Kanon!

    Då återstår bara att rota fram en nollmodemkabel från jobbet!

Liknande ämnen

  1. byta från boxer till viasat?
    Av assnike i forum Viasat
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-09-02, 18:52
  2. Byta från Gemini till Nabilo
    Av jhunden i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-08-31, 12:49
  3. [LÖST] Byta från Guld till Silverkort
    Av nierw i forum Viasat
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2003-11-20, 15:08

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss