Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Enigma2 login går inte logga in via DCC, FlashFXP, Webinf.

  1. #1

    Question Enigma2 login går inte logga in via DCC, FlashFXP, Webinf.

    Jag kommer inte in på min dm800hdse enigma2 Openpli längre med root dreambox

    Försöker logga in via DCC-E2, FlashFXP.


    Jag har provat pluginen
    "password cracker/resetter ( John Plugin by gutemine )"
    och
    "Change root password"


    Lösningar jag försökt med.
    http://openpli.org/forums/topic/2139...ith-root-does/
    http://www.digital-kaos.co.uk/forums...t-help-113153/

    Jag måste fylla i användare & lösen vid webinf men kan inte loginen. Efter jag nollställt med pluginen då kommer jag in via webinf iallafall men inte via DCC eller ftpn konstigt nog!
    Finner ingen lösning.

  2. #2
    Med Pluginen Change root password så kan jag ändra lösen och börja logga in via webbläsaren med det lösenordet med root som användare men med den inloggningen går inte att använda i DCC eller FTP.


    Update:
    Tankade hem ett program kallad PuTTY, connectade med den till boxen med port 23 och lyckades skriva in
    passwd och skriva in nytt lösenord.

    Så nu fungerar Telnet och Webinf att logga in på men inte FTP.....
    Senast redigerad av tigersaid den 2012-05-09 klockan 15:59.

  3. #3
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Inlägg 4 i den andra tråden du länkar till borde vara lösningen för dig. Efter att du gjort som det står där så gör telnet till boxen och prova att logga in utan passord eller om du blir tvungen att ange passord så tryck bara Enter.

    Kolla också att din Dreambox inte är åtkomlig utifrån Internet ifall det är så att någon har hackat ditt passord...
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Inlägg 4 i den andra tråden du länkar till borde vara lösningen för dig. Efter att du gjort som det står där så gör telnet till boxen och prova att logga in utan passord eller om du blir tvungen att ange passord så tryck bara Enter.

    Kolla också att din Dreambox inte är åtkomlig utifrån Internet ifall det är så att någon har hackat ditt passord...

    Jag har gjort det men det hjälper inte FTP inloggning :/

  5. #5
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Har du provat olika ftp-program?
    Har du provat ftp från kommando-raden? Ta upp ett kommandofönster på datorn och skriv
    ftp <ip-adress-till-dreambox>
    och prova att logga in.

    Funkar telnet så borde ftp funka. Får du några felmeddelanden när du provar att göra som jag beskriver?
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  6. #6
    Jag provat andra FTP program, provade i webbläsaren, provade ftp från min smartphone som brukade gå ochså.

    Jag tröttnade. Jag flashade om boxen! tröttnade, ett flertal timmar alltså, helt värdelöst, hoppades på en lösning. Bra om det skulle "hända" igen eller för mig.

  7. #7
    Färsking
    Reg.datum
    Feb 2011
    Inlägg
    20
    Tackad
    1 gånger
    Litet sidospår, men:
    Jag nollställde ett password i en 500 och kom in i webinterface men FTP-passwordet blev inte blankt efter jag raderat i password-filen mha tuxbox commander.

    Vet någon varför? Jag har gjort detta några gånger och då har det funkat som det ska.

Liknande ämnen

  1. Kan inte logga in på boxen via web längre
    Av cam_neely i forum Dreambox
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-04-03, 09:19
  2. login till enigma2 på 250hd/91hd
    Av mr_richard i forum DGStation
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-10-30, 14:53
  3. Att logga in som root tillåts inte.
    Av bjornsson i forum Linux
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-09-26, 04:40

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss