Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: HD Kanaler. Bara SVT som funkar

  1. #1

    HD Kanaler. Bara SVT som funkar

    Hej allihopa

    Har länge "stalkat" detta forum och mest läst trådar som hjälpt mig när jag behövt. Är rätt grön inom området också så jag har inte kunnat bidragit med något heller :P Och på köpet så kommer jag att ställa en fråga som jag tyvärr inte hittar något svar på.

    Jag har hittat samtliga HD kanaler (säger boxen iaf) efter att jag gjorde en manuell sökning efter att comhem gjorde om kanallistan MEN det är enbart SVT HD kanalerna som fungerar. Resten står bara där och är svarta. Vet inte riktigt vad jag ska göra för att det ska fungera. Har tagit hem en ny satellites.xml och kopierat över det samt kört en autoscan (och rensar inte före, gjorde det första gången, väldigt drygt hehe) SVT HD funkar som sagt, men inga canal+, tv1000 eller nya tv4 sport extra (anledningen till att jag verkligen vill få det här att funka)

    Hjälp

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    37
    Tackad
    4 gånger
    Med comhem så kan du icke få HD kanaler via cs då nycklarna för att avkryptera dessa ligger inne boxen..

    Sent from my HTC Vision using Tapatalk

  3. #3
    Åh nej så inga hd kanaler alls Mao?

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    May 2006
    Inlägg
    44
    Tackad
    2 gånger
    Jo SVT1HD och SVT2HD ser du ju.

    Fast sen vet jag inte heller om problemet ligger i att nycklarna ligger i en box?

    Korten med HD abbonemang är väl pairade mot en box:s serienummer som comhem godkänner och inte går att "administrera" som en dreambox.

    Eller har jag fattat fel?

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    37
    Tackad
    4 gånger
    Jo bättre beskrivet utav dig.

    Sent from my HTC Vision using Tapatalk

Liknande ämnen

  1. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-01-22, 19:25
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-11-20, 09:43
  3. Timeshift funkar bara på fria kanaler?
    Av assnike i forum DGStation
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-11-07, 17:44

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss