Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Problem med undertext på visa kanaler

  1. #1

    Problem med undertext på visa kanaler

    text.JPGHej

    Jag vill bara säga att jag är nybörjare och kan inte så mycket om flashing, uppdatering osv

    Nu till problemet: Undertexter har funkat fint i 3 år fram till en månad tillbaka. Nu kan jag inte se ngn undertext på t ex TV1000 och Canal+ kanaler. Jag har installerad en sk bullz_text men den "startas inte" när jag startar DB. Jag har läst lite här på forum och ser att det finns ngt som heter GSUB. Kan man installera denna ch hur man gör det? I vilken katalog lägger man filen för att komma åt den via fjärrkontrollen. Jag har rätt gammal DB 500-C (7 år ). Kan ngn hjälpa mig?

    / Tack
    Senast redigerad av maker72 den 2012-05-09 klockan 21:20.

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 059
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Börja med att uppdatera boxen till en nyare image, du kör med Win 3.x (Typ) & nu är den Win-7 som gäller. Se dreamboxen som en dator som liksom alla datorer behöver uppdateras regelbundet. Nyare image med gSUB -> klart.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Här finns också en guide som visar hur man lägger in gsub
    http://www.comhit.net/showthread.php...¥-din-Dreambox

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    909
    Tackad
    144 gånger

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmmm.

    Börja med att uppdatera boxen till en nyare image, du kör med Win 3.x (Typ) & nu är den Win-7 som gäller. Se dreamboxen som en dator som liksom alla datorer behöver uppdateras regelbundet. Nyare image med gSUB -> klart.
    Om man uppdaterar DB med nya Image (jag har nu Gemini project 2.0.4 eller nåt) raderas lösenord, nätverksinställningar, cardshering inställningar osv eller är det bara att utseende ändras?

Liknande ämnen

  1. Röd undertext på en del kanaler
    Av hoggan i forum Dreambox
    Svar: 63
    Senaste inlägg: 2014-01-08, 00:30
  2. Inga undertext på Hd kanaler
    Av kgaswe i forum Dreambox
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-10-18, 12:55
  3. DM8000 hittar inte visa kanaler
    Av BenkeBus i forum Dreambox
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2009-02-04, 20:38

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss