Sidan 6 av 7 FörstaFörsta ... 4567 SistaSista
Resultat 51 till 60 av 64

Ämne: Skybox S12 en HD-box för 400:-

  1. #51
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    365
    Tackad
    6 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Jag bestämde mig för att prova en Openbox/Skybox S12, den billigaste HD-box man kan köpa. Efter att ha läst om andra på forumet som beställt boxar från http://www.mixeshop.com/ så beställde jag en därifrån. Eftersom detta var ett budgetprojekt valde jag den billigaste frakten rekommenderat brev med China Post. Kostnaden blev $47.50 för boxen, frakt $10.66 och Paypalavgift $1.90. Summa $60.06 vilket blev SEK 406 med den då gällande dollarkursen.


    För något över 400:- fick jag alltså en HD-box levererad hem!




    Mjukvaran i denna boxen är densamma som i alla Openbox varianterna. Den är lite primitiv men ganska straight forward och det mesta funkar bra. Har man sett några olika sat-boxar är det ingen större konst att förstå hur man ska göra. Att scanna satelliter och sätt upp mgcamd klienten var snabbt gjort. Det som tar tid och är knöligt är att göra en favoritlista. EPG kan man i stort sett glömma. Man får pågående och nästa program på aktuell kanal men i övrigt syns bara något enstaka program på övriga kanaler.



    Min kommer nog att få tjänstgöra i sovrummet och ersätta den Openbox S10 som var tänkt dit, men min nya S12:a är snyggare och mindre!
    Någon som vet nåt om denna Skybox, en F3 Dual-Core CPU 1080P http://www.mixeshop.com/Skybox-F3-Du...-S2_p1436.html
    Kan den funka här i sverige och använda med min cardserver?

    (frågan ställd för jag hade beställt skybox s12 men nu hade de slut och vill erbjuda denna istället)

    tacksam för tips om det är nån som vet
    __________________________________________________ _________________________________________________
    Linux, Ubuntu 12.04, OSCam Build 6089
    DM800HDse/OpenPli 3, DM500HD Sim 2.1/PeterPan, DM500HD/Gemini2 5.1 -SkyboxS12 - Skybox F3 - MgCamd 1.35a

  2. #52
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Jag har inte provat F3 själv, men jag har läst om ett par andra killar på forumet som kör F3.
    Tror inte att det borde vara några större problem att använda F3 som du vill, men jag vet inte säkert vad som ev. skiljer från tidigare Skybox/Openbox modeller.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #53
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    365
    Tackad
    6 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Jag har inte provat F3 själv, men jag har läst om ett par andra killar på forumet som kör F3.
    Tror inte att det borde vara några större problem att använda F3 som du vill, men jag vet inte säkert vad som ev. skiljer från tidigare Skybox/Openbox modeller.
    Ok, får kolla om jag hittar tråd om detta.

    Var lite knapphändiga detaljer på mixeshops sida om den, kanske finns nån annan sida med spec vad den kan
    __________________________________________________ _________________________________________________
    Linux, Ubuntu 12.04, OSCam Build 6089
    DM800HDse/OpenPli 3, DM500HD Sim 2.1/PeterPan, DM500HD/Gemini2 5.1 -SkyboxS12 - Skybox F3 - MgCamd 1.35a

  4. #54
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det finns ett tidigare inlägg i denna tråd skrivet av en kille som beställt en F3:
    http://www.comhit.net/showthread.php...l=1#post194475
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #55
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    300
    Tackad
    7 gånger
    Det är samma skit i boxarna s10 s11 s12 F3 f4 m.m
    De läger bara till någon ny funktion nytt namn för att sälja
    cpu och minne skiller på boxar och storlek.

  6. #56
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2010
    Inlägg
    184
    Tackad
    3 gånger
    Det blev ingen affär med Jajko som sökte mig i forumet för skybox s12...Då jag var för upptagen så hann han beställa från Kina...men nu så har kinerserna slutat tillverka s12....Jag tänkte sälja den vidare om någon är intresserad. endast testad Har inte kopplat den mot servern...Som alla andra i forumet så är inte fjärren så bra går inte längre än 2-3 meter...Denna HD box är perfekt till sovrummet, hade gärna behållit den men har inte någon tid...Gjorde sen sökning på astra 28 och den hittade alla kanaler vid första sökning....Hade tänkt mig 400 kr inkl. frakt och då får ni den supersnabb....Pma om du är intresserad....

  7. #57
    Medlem pettan_69s avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Småland
    Inlägg
    124
    Tackad
    5 gånger
    Citat Ursprungligen postat av tobbe54 Visa inlägg
    Ok, får kolla om jag hittar tråd om detta.

    Var lite knapphändiga detaljer på mixeshops sida om den, kanske finns nån annan sida med spec vad den kan
    Hej Tobbe54,

    Jag köpte en M3 från Mixeshop. Vet inte vad som skiljer mot F3 men jag är supernöjd.
    Betalade €47 för boxen + WLAN adapter och fick hem den för €20.

    Mitt enda strul är WLAN adaptern som ej hittar några accesspunkter, så den verkar kass.
    Det hela fungerar dock super med LAN istället mot min Oscam server.
    Nöjd med denna HD-box till barnens rum.

  8. #58
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    299
    Tackad
    16 gånger
    Citat Ursprungligen postat av pettan_69 Visa inlägg
    Hej Tobbe54,

    Jag köpte en M3 från Mixeshop. Vet inte vad som skiljer mot F3 men jag är supernöjd.
    Betalade €47 för boxen + WLAN adapter och fick hem den för €20.

    Mitt enda strul är WLAN adaptern som ej hittar några accesspunkter, så den verkar kass.
    Det hela fungerar dock super med LAN istället mot min Oscam server.
    Nöjd med denna HD-box till barnens rum.
    hej!
    har du fått igång wifi-adaptern?
    och lite nyfiken....funkar fjärrkontrollen bra?

  9. #59
    Medlem pettan_69s avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    Småland
    Inlägg
    124
    Tackad
    5 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jajko Visa inlägg
    hej!
    har du fått igång wifi-adaptern?
    och lite nyfiken....funkar fjärrkontrollen bra?
    Hej,

    Nej, WIFI adaptern hittar inga accesspunkter, så den hamnar nog i soptunnan.

    Fjärrkontrollen fungerar bra, men är inte av någon större kvalité.

  10. #60
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    300
    Tackad
    7 gånger
    Hur man identifierar klon Ali3602 HD-mottagare skybox S9 till S12 (uppdaterad Apr.18, 2012)

    Kära konsumenter:

    Om du har en Ali3602 HD-mottagare som Skybox S9, S10, S11, S12 ... det finns en metod för att identifiera om det är originellt (kvalitet varor) eller klon.

    Innan identifiera, vänligen säkerhetskopiera dina gamla program på rutan från USB.


    öppna menyn --- verktyg --- Information --- tryck på "8888"-knappen, nu kommer du att se CHIP ID. Om rutan CHIP ID är i chip_id_list, congratulatation är din HD-mottagare ursprungliga versionen! Du kan uppgradera en ny firmware för att uppleva fler nya funktioner. Annars är du Box klon version, återställa programvaran med den gamla versionen! Denna programvara kommer att döda klon rutan när strömmen på över 10 gånger. Om mindre än 10 gånger, utan döda för klon språkversionen.
    den chip_id_list är det följande kommer det uppdateras varje dag: (uppdaterad datum: 18/04/2012)

    00D0
    00EA
    085B
    0D0C
    98A1
    98F2
    9CF4
    9D1A
    1015
    0D7E
    38EC
    1466
    10AA

    113C

    14D5

    1474

    1466

    0110

    1509

    15AE

    15CB

    15FA

    1801


    När du köper en ny låda, försöker visa chip_id_list på denna http sida. Om du inte hittar det giltiga "chipförsedda" på chip_id_list, betyder det att boxen är en klon låda.

    Du ser även info om ca card

    Google trans.

    http://www.mixeshop.com/
    Boxen verka vara av chip 15AE
    Firma ver c2hs2-11-07-14
    Så de boxar ska vara ok att uppdatera !


    Som jag vet så nya ver
    C2DS2_CMT_120620044F.abs
    Senast redigerad av pixy den 2012-09-20 klockan 11:21.

Liknande ämnen

  1. openbox / skybox S9
    Av Highbeam i forum Övriga mottagare
    Svar: 143
    Senaste inlägg: 2012-06-07, 11:45
  2. Köpråd dreambox Skybox
    Av Mr_kenoBoy i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-12-13, 15:42
  3. Textning på Skybox S9 hd
    Av balcando i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-02-25, 10:59

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss