Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Canal Digital kabel - Senaste om pairing?

  1. #1

    Canal Digital kabel - Senaste om pairing?

    Kör fiber via stadsnät och distributören samarbetar med CD som erbjuder kabel-TV denna väg (antennutag i fiberkonvertern). Jag har i tidigare bostad kört ComHem via DVB-C och MythTV. Nu hoppas jag på att kunna återanvända tunerkorten och köra CD i DVB viewer och XBMC.

    Jag har pratat med CD-supporten men de ger vaga svar om pairing på SD- och HD-kanaler. Därför vill jag kolla i detta forum hur det ligger till med detta. Kommer det att funka att sätta i programkortet i en Phoenix-läsare och köra med softcam? Eller har CD låst till allt så man är hänvisad till deras boxar?

    Tacksam för svar så att jag kan komma vidare och beställa abonnemang. Sambon saknar kossan nu när båset är tomt (aka. central PVR-lösning saknas ).

  2. #2
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Har precis beställt CD och fick den "nya" boxen.
    Min Alex kan inte avkoda kanalerna, boxen gnäller om att kortet inte är parat..
    I Oscam ser allt bra ut.
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av rolrn Visa inlägg
    Har precis beställt CD och fick den "nya" boxen.
    Min Alex kan inte avkoda kanalerna, boxen gnäller om att kortet inte är parat..
    I Oscam ser allt bra ut.
    Tack för svaret! Då bör det funka att avkoda kanalerna i en HTPC-lösning mao.? Jag har tidigare kört med NewCS som kortserver och sascd som klient tillsammans med MythTV i Ubuntu. Förstår det som att OSCam kan agera både kortserver/klient.

    Hur är det med HD-kanaler? Är det bara via satelit dessa funkar (om ens då)?

  4. #4
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    SAT med Acamd fungerar 100% inkl. HD-kanaler.
    Dock så fungerar fortfarande inte orginalmottagaren med min Alex..
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av rolrn Visa inlägg
    SAT med Acamd fungerar 100% inkl. HD-kanaler.
    Dock så fungerar fortfarande inte orginalmottagaren med min Alex..
    Hmm... Då kanske man ändå skulle satsa på att smälla upp en parabol än om det blir bökigare än att köra via kabel.

  6. #6
    Jag kör Ubuntu, Mythtv, Oscam, Sasc-ng, Phoenixläsare och abonnemang från CD. Funkar fint. Även HD.

  7. #7
    Seniormedlem nauleems avatar
    Reg.datum
    Jul 2012
    Inlägg
    353
    Tackad
    12 gånger
    Citat Ursprungligen postat av mrman Visa inlägg
    Jag kör Ubuntu, Mythtv, Oscam, Sasc-ng, Phoenixläsare och abonnemang från CD. Funkar fint. Även HD.
    Kommer det attt funka med ett nytt kort också?

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2008
    Inlägg
    117
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av rolrn Visa inlägg
    SAT med Acamd fungerar 100% inkl. HD-kanaler.
    Dock så fungerar fortfarande inte orginalmottagaren med min Alex..

    Gäller detta fortfarande? Jag har detta problem också. Det var ett tag sen du postade detta så tänkte om det hänt något nytt sen dess?

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    HD på cd funkar fortfarande via satellit om det var frågan.
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

  10. #10
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Fallos, kan du köra via parabol, så gör det. Säkrare och mer beprövad teknik. Också mindre sannolikt att något förändras då man inte vet hur det blir med kabel-TV dom kanske säljer ut sin kabel-TV del på sig osv. Så är det ju hela tiden med programbolagen hit och dit.

    Det enda som varit stabilt under lång tid är satellit från viasat, CD samt även kabel-TV från comhem. Fast i Comhems fall går det ju inte kortdela HD kanalerna, tror det är så om jag inte minns fel. Men CD via parabol, där funkar allt fortfarande som det ska. Vad gäller Viasat så går det att kortdela alla kanaler, men kräver trixande med boxar eller hur det nu var för att få ut rätt nycklar. Med andra ord mycket krångligt och inget som man lätt fixar själv.

    Vet inte om det ens går att kortdela HD kanaler via Comhems nät.

Liknande ämnen

  1. Pairing Canal Digital
    Av jhunden i forum Canal Digital
    Svar: 114
    Senaste inlägg: 2012-05-21, 14:41
  2. Svar: 10
    Senaste inlägg: 2012-03-04, 18:40
  3. Canal-digital via kabel-tv
    Av Ballatin i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-02, 17:18
  4. Senaste nytt om HDTV på Canal Digital
    Av mdredfox8 i forum Canal Digital
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2005-08-21, 10:18
  5. Canal Digital via Kabel-TV
    Av MrA i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-07-29, 21:27

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss