Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Fotbolls EM

  1. #1

    Fotbolls EM

    Nån som vet om TV4HD kommer sändas okrypterat i marknätet under fotbolls-EM?

    Vad jag förstått måste större mästerskap som OS, Fotbolls-EM och Fotbolls-VM gå i TV-kanaler som kan nås en betydande stor del av befolkning.
    Kanalerna SVT1/2 och TV4 har de flesta av vår befolkning tillgång till.
    SVT har SVT1/2 HD som dom parallellt kör med SVT1/2 och vilket gör att man kan se SVT:s fotbolls-em matcher i hd.
    TV4 kör parallellt med TV4HD, men TV4HD nås inte till en betydande del av befolkning, pga av att dom kör den krypterat.
    Borde inte TV4 krävas släppa upp krypteringen på TV4HD, under fotbolls-em, så betydande del av befolkning får möjlighet att se fotbolls-em:s matcher i hd.

  2. #2
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Citat Ursprungligen postat av rullram Visa inlägg
    Nån som vet om TV4HD kommer sändas okrypterat i marknätet under fotbolls-EM?

    Vad jag förstått måste större mästerskap som OS, Fotbolls-EM och Fotbolls-VM gå i TV-kanaler som kan nås en betydande stor del av befolkning.
    Kanalerna SVT1/2 och TV4 har de flesta av vår befolkning tillgång till.
    SVT har SVT1/2 HD som dom parallellt kör med SVT1/2 och vilket gör att man kan se SVT:s fotbolls-em matcher i hd.
    TV4 kör parallellt med TV4HD, men TV4HD nås inte till en betydande del av befolkning, pga av att dom kör den krypterat.
    Borde inte TV4 krävas släppa upp krypteringen på TV4HD, under fotbolls-em, så betydande del av befolkning får möjlighet att se fotbolls-em:s matcher i hd.
    Nej varför skulle de krävas på att sända dem i HD?
    Multitasking means screwing up several things at once.


  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av wildone Visa inlägg
    Nej varför skulle de krävas på att sända dem i HD?
    Det är ju samma bilder/händelser som visas, eller hur?

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2004
    Inlägg
    62
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av rullram Visa inlägg
    Det är ju samma bilder/händelser som visas, eller hur?
    Den nås ju av större delen av befolkningen, utan att de sänder i HD..
    Räcker ju för att nå kraven..

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av zac Visa inlägg
    Den nås ju av större delen av befolkningen, utan att de sänder i HD..
    Räcker ju för att nå kraven..
    Jo, men det är larvigt att man ska betala extra för att få en bild som är mer anpassad för den tv man har.
    Och det känns ganska onödigt att kosta på sig ett 12/24 månaders abbonemang med kortavgifter m.m. när man så ändå bara ser på/använder den kanalen i en månad.

    Dessutom hovar dom in en massa pengar på reklam.
    Alla reklam finnansierade kanaler borde vara gratis.
    Vem betalar för att se Reklam?!.
    Senast redigerad av rullram den 2012-05-17 klockan 11:59.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2004
    Inlägg
    62
    Tackad
    2 gånger
    Äh, det e bara å köpa en billigare tv =D

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av zac Visa inlägg
    Äh, det e bara å köpa en billigare tv =D
    Du menar en mindre tv.
    Det har jag för dålig syn för! Och då kanske du menar att jag ska sätta på ett förstoringsglas på rutan också.

  8. #8
    Donator
    Reg.datum
    Jun 2007
    Inlägg
    430
    Tackad
    13 gånger
    Även om TV4 HD är kodad, så nås den ju av lika många i marknätet som vanliga TV4, sen om du inte vill betala för att se den, så når den ju fortfarande ut till dig, så det ä rju upp till dig om du vill betala för den eller inte. För kodningen har ju inget att göra med hur många den når eller hur.

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av juppe Visa inlägg
    Även om TV4 HD är kodad, så nås den ju av lika många i marknätet som vanliga TV4, sen om du inte vill betala för att se den, så når den ju fortfarande ut till dig, så det ä rju upp till dig om du vill betala för den eller inte. För kodningen har ju inget att göra med hur många den når eller hur.
    VA!!, går det betala bara för TV4HD?
    Är det inte så att man måste betala typ 250 kr/mån för ett baspaket och sen välja till hd paket(där TV4 hd ingår) för typ 50 kr/mån + kortavgift 50kr/mån = 350kr/mån. Jevla dyrt och dessutom ser jag inte på alla skit kanaler som man får med, som jag då skulle betala för.

    Visst, om man hade kunnat välja vilka kanaler man vill ha i sitt abbonenmag hade jag betalat. Men jag betalar inte för massa skitkanaler jag inte vill se.
    Så om man skulle slå ut kostnad per kanal, kanske TV4HD kostat typ 15-16kr/mån. Helt OK pris.

    När jag pratar om att en kanal nås ut menar jag med att så många som har tillgång till att få bild oavsett okodad/kodad som just nu betalar för ett sådan abbonnemang där TV4HD ingår. Kan tänka mig att typ max 20% av befolkning har ett sånt abbonemang. (Ni får rätta mig om jag har fel om antalet %).
    Och betydande del befolkning är väl åt runt 85-90% av befolkningen.
    Man får bortse från att folk måste skaffa box för DVB-T2, men att möjligheten finns att se TV4HD om skaffar en sådan box.
    Senast redigerad av rullram den 2012-05-17 klockan 20:22.

  10. #10
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Men nu blandar du vilt, TV4 är en TV-kanal inte programdistributör, de styr inte över hur programmen distribueras, då är det väl Boxer,Viafnatt, comslem och Anal digital du ska begära sänder programmet fritt.
    Ser fortfarande ingen bra anledning till det, bara att du är snål inte vill betala för att se kanalen med bättre bild
    Multitasking means screwing up several things at once.


Liknande ämnen

  1. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-23, 18:27
  2. Canal digital sänder fotbolls VM i HDTV MPEG4
    Av PrOsOn i forum Canal Digital
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-02-25, 12:56
  3. Fotbolls VM på landet
    Av marcusbabe i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-01-25, 20:31
  4. Omkodning lagom till matchdag för fotbolls EM
    Av X-Files i forum Canal Digital
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2004-07-02, 18:01

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss