Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Opennet?

  1. #1

    Opennet?

    Hej,
    kör idag Comhem med två DM800HD SE samt en DM500HD och en server.
    Kommer att flytta till ett Opennet hus och dessvärre så är Comhem är ej ansluten till detta nybygge . finns det någon erfarenhet att Opennet på detta forum?
    Alla tips är välkomna vill vara i god tid och vill veta om jag är tvungen och skaffa mig en parabol och byta alla mottagare i mina boxar.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    434
    Tackad
    26 gånger
    Flyttar du till eget hus ja skaffa parabol...skaffa flera "quattro" huvuden och byt tuner då har du mer kanaler än nån leverantör kan erbjuda....bara ett tips! Vill du ha som du säkert vill även betalkanaler så kan du ju ta abb hos viasat eller canaldigital, när det gäller CD undvik bara deras skitboxar säg vid beställning att du ej behöver box så behöver du ej betala nåt för nåt du ej behöver!
    Vad jag förstår är opennet en bredbandsleverantör....så vet ej vad de erbjuder men du kan nog knappast köra egna boxar o cardsharing med dom...men med parabol slipper du bli låst och kan ha flera boxar utan större problem. Det kan du med boxer också men dom har klent utbud då du får bara marknätet+låst till deras utbud! Med parabol får du även in kanaler från andra länder och okodade kanaler som går in utan kort (dock inte nordiska tyvärr)!
    Senast redigerad av kisumisu den 2012-05-27 klockan 04:03.

  3. #3
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 059
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm
    OpenNet är en stadsnätsoperatör, och vem som vill får komma in som ISP eller "TV-operatör", men signalen går via nätverket (fibern). Boxarna som användes är moddade satelitboxar, med en annan firmware, för att kunna ta in bilden på tp-jacket. Finns vad jag vet ingen Linux-box för den lösningen. Så egen parabol är det enda valet.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss