Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: openpli till gemini

  1. #1

    openpli till gemini

    Hej hej. Två frågor. 1. Jag vill flasha om mina två boxar köpta maj 2012 (dm500c och dm600c pvr äkta). Till gemini, kan jsg lägfa in imahen i vsr/tmp o manuellt flasha innifrån openpli programvaru uppdateringen? 2. Vilken image ska jag använda samt finns ccam i gemini. Samt sista frågan 3. Lägger man newcamd.list i samma mapp som i openpli osv... Väldigt tacksam för svar mvh

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    1. Flasha Dm500C med dreamup och nollmodemkabel(seriell), 600C via nätverket. Håll in powerknappen ca 5sek när du kopplar in kontakten, surfa in på boxens ip-adress och flasha via webinterface.
    2. Är det en orginalbox finns image i filarkivet (fanns tydligen för klon nu också). Ta senaste (även om gemini är lastgammal) CCcam får du installera manuellt då de inte längre finns några cams i bluepanel.
    3. Kör du CCcam ska du inte ha newcamd.list. Men har du mgcamd så är det samma som på pli.
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

  3. #3
    Tackar för grymma svar. Så om jag förstått dig rätt så finns mgcamd redan i gemini att installera ? Mvh.

  4. #4
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Det finns INGA cammar att ladda ner via ex. BlåPanelen. Det är manuell installation eller via någon plugin (Tunisat??).
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  5. #5
    Tunisat eller Tspanel 5.6 (senaste).

    Notis: Via Tspanel kan du ladda ner Tunisat.
    DM800HDse, VU+ Solo2

Liknande ämnen

  1. Behöver openpli image till dm800se
    Av Ibrahim i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-05-17, 22:47
  2. Gemini till DM7020HD
    Av dondeluca i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-11-15, 19:17
  3. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-10-26, 22:21
  4. Problem med EPG till OpenPli på DM7025
    Av vitaudi i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-04-26, 14:57

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss