Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: flytta inspelat till datorn

  1. #1

    flytta inspelat till datorn

    Nybliven ägare till dm600pvr vilken jag omgående installerade en disk på. Hur gör jag för att föra över det inspelade till datorn?

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Mha. FTP förståss.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Varför inte Använda datorn som hårddisk om du skall ändå föra över grejorna från boxen till datorn?

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    eller köra samba på db, då har man tillgång till allt på hdd upp/ner i dreamboxen

  5. #5
    Seniormedlem optimals avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    339
    Tackad
    23 gånger
    FileZilla ftp client
    DM8000 PVR Openpli 8.3

  6. #6
    Seniormedlem Bogdans avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    602
    Tackad
    20 gånger
    Du hittar säkert din box i nätverket i utforskaren.

    sent from my GSX-1100

  7. #7
    Jag förstår så här i efterhand att det var ett felköp med dreamboxen. Att jag bara fått tv att fungera samt installera hårddisken tog många timmars googlande efter diverse guider. Tyvärr säger inte era svar mig någonting då jag inte är kunnig. Har märkt att man måste ha någon slags vana om man ska kunna ta hjälpen. Kan självklart behålla det inspelade på boxen för att lagra där. Tanken med att föra över det på datorn är för att bättre struktur (gillar inte boxens meny på det inspelade) samt att via datorn (bärbar) kunna se på inspelat på resande fot.

    Att få igång inspelning direkt på datorn misslyckades jag med, därav köp av hdd. Började söka efter samba varianten men såg direkt att det där kommer jag inte klara. Borde så klart köpt en box för amatör, dvs en som har usb för extern hårddisk, för en sådan finns väl?

  8. #8
    Seniormedlem optimals avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    339
    Tackad
    23 gånger
    Citat Ursprungligen postat av marcel38 Visa inlägg
    Jag förstår så här i efterhand att det var ett felköp med dreamboxen. Att jag bara fått tv att fungera samt installera hårddisken tog många timmars googlande efter diverse guider. Tyvärr säger inte era svar mig någonting då jag inte är kunnig. Har märkt att man måste ha någon slags vana om man ska kunna ta hjälpen. Kan självklart behålla det inspelade på boxen för att lagra där. Tanken med att föra över det på datorn är för att bättre struktur (gillar inte boxens meny på det inspelade) samt att via datorn (bärbar) kunna se på inspelat på resande fot.

    Att få igång inspelning direkt på datorn misslyckades jag med, därav köp av hdd. Började söka efter samba varianten men såg direkt att det där kommer jag inte klara. Borde så klart köpt en box för amatör, dvs en som har usb för extern hårddisk, för en sådan finns väl?
    om du slår in ipnr till boxen i firefox så ska webinterfacet starta därifrån kan du strömma filmer som du spelat in till datorn, fungerar alla fall bra genom lan
    DM8000 PVR Openpli 8.3

  9. #9
    ok det där klarade tom jag av

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    men samba är en plugin, mycket enkelt, många image har den default bl.a open pli, då dyker din dreambox hdd upp som nätverks disk i din PC, annars kan du testa enhanced movielist (suomipoeka) plugin

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-20, 05:37
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-01-23, 20:18
  3. Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-10-02, 13:13
  4. Kopiera inspelat material till PC
    Av RolandS i forum DGStation
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-12-20, 10:48
  5. Vill flytta texten mer till höger i Bullz..
    Av mdredfox8 i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2005-08-21, 11:13

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss