Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 13 av 13

Ämne: Bilden fryser med min DreamBox

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    434
    Tackad
    26 gånger
    Vilka kanaler är det som fryser? Är det Svenska eller Italienska kanaler eller nåt annat lands? Är det bara på kodade kanaler du får problemet?
    Tycker du lärt dig bra svenska...o för övrigt var det ingen som menade någon nåt illa. Det är bara svårt hjälpa om man inte vet. Att bilden fryser kan ju bero på flera olika saker, det kan även handla om att du har dålig mottagning parabolen felinställt, dåliga kablar, dåliga kontakter, fel på lnb eller helt enkelt att nåt skymmer din parabol. Det kan vara tex träd för nu har ju löven slagit till och de skymmer satteliten. Det kan även bero att du har för liten parabol beroende vad det är för sattelit du tar in? Har du möjlighet så testa med en annan box eller kolla signalen i boxen vad den visar. Provat göra en norsk reset (dra ur elkabeln och låta boxen stå strömlös över natten)?
    Det är så mycket det kan vara frågan om, det kan även vara boxen som håller på ge upp...så gjorde min vantage box tills den dog helt tvärt. Hoppas du hittar nån lösning!

  2. #12
    Vi italienare gillar Blondiner. Darför många blondiner kommer till Milano på behandling

  3. #13
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    mikimaus, låter som du kör kortdelning, anledning till att det fryser kan vara störningar och annat. Om du är italienare och ska bo här en längre tid föreslår jag du fixar kort från någon du känner i italien. Antingen skaffar dom abonnemang, och betalar räkningen åt dig, eller så har dom redan abonnemang och ett extra kort, då kan du använda det här i Sverige. Stabilare, garanterat att det fungerar felfritt, du kan använda en vanlig box för att titta på kanaler.

    Vill du fortsätta med det du har nu, visst kan du göra det. Men jag skulle ändå skaffa en basbox, och baspaket (alltså grundkanaler och annat) med någon form av orginalbox plus smartcard. Åtminstone har man kanaler man kan titta på om det andra skulle gå sönder, inte fungera osv. Jag vet att det här fungerar och det finns olika typer av boxar, abonnemang osv då jag hjälpt en italienare att få igång detta.

    Många här som kör kortdelning gör det i hemmet, och trots att dom har dreambox osv. Så är det nästan givet att nästan alla här har egna kort plus någon orginalbox osv. Det är mycket behändigt att ha tillgängligt om det andra slutar fungera, går sönder osv. Man vill ju ha sin TV.

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-01-21, 16:56
  2. Bilden fryser sig då och då.
    Av barca007 i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-11-24, 21:49
  3. Bilden fryser!!
    Av sasojov i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-09, 00:04
  4. Bilden fryser
    Av prettyvacant i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-09, 20:32
  5. Bilden fryser!
    Av nicko1 i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-08-28, 13:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss