Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: enkel/fix till Sunray4 SR4 tuner setup?

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2007
    Inlägg
    536
    Tackad
    55 gånger

    enkel/fix till Sunray4 SR4 tuner setup?

    såg på www.dreamoem.com/ att den har kommit en fixa så man får upp s/t/c som olika tuners i menyn.
    har ej provat själv att söka t eller c bara installerat den och kollat hur det ser ut. ser bra ut, bara hoppas det funkar.
    filen finns att ladda ner på http://www.sim2800.com/
    någon som provat hur den funkar kan ni väl skriva lite info om den?

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    75
    Tackad
    2 gånger
    Kan bumpa denna lite då... Jag har V+Cmer som satellit fungerande samtidigt som T-tunern. Funkar klockrent att skifta mellan dessa, bara ngr sekunders delay.

    Dock har jag problem med att scanna kanaler i sovrummet för Comhem. Ngn som fått till detta? Hittar endast 8 kanaler..

  3. #3
    Färsking
    Reg.datum
    Sep 2005
    Inlägg
    18
    Tackad
    1 gånger
    Samma här, får bara 8 kanaler. Får inte Trialtunern att funka med DVB-C.

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    71
    Tackad
    3 gånger
    Det är inga problem att köra ComHem med Sunray SR4. Har ni uppdaterat satellites.xml med aktuella frekvenser?

  5. #5
    Färsking
    Reg.datum
    Sep 2005
    Inlägg
    18
    Tackad
    1 gånger
    Nä, att köra Comhem med Sunray 4 är inget problem om man inte kör med TrialTunern och då lägga in data i satellites.xml.
    Men har du testat att använda trialtunern och dvb-c och cables.xml?

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    71
    Tackad
    3 gånger
    Hur menar du nu styloo? Att inte lägga in ComHem-frekvenserna i satellites.xml och istället ha dem i cables.xml? I så fall är svaret nej, det har jag inte provat. Finns det någon anledning att göra så?

  7. #7
    Färsking
    Reg.datum
    Sep 2005
    Inlägg
    18
    Tackad
    1 gånger
    Det jag menade är om man använder trialtuner plugingen så får man ju tre tuners som man separat konfar. En DVB-S som man konfar i satellites.xml, en DVB-T som man konfar i terrestial.xml och en DVB-C som man konfar i cables.xml. Jag har inte läst någon som lyckats med att konfa igång Comhem med den setupen. Parabol och Marksänt verkar funka dock...

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    71
    Tackad
    3 gånger
    Ok, då förstår jag hur du menar. Jag har inte testat pluginen så jag vet inte hur den fungerar.

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    75
    Tackad
    2 gånger
    Jag testade Dream-Eite 3.0 Fullcombo på min Sunray4'a. Blåste på en annan igår och ska testa lite mer... men vad menar ni med plugin? Jag ser ju tre tuners, vad mer behöver jag göra för att få igång C-tunern?

  10. #10
    Färsking
    Reg.datum
    Sep 2005
    Inlägg
    18
    Tackad
    1 gånger
    Full combon indikerar nog att du har plugingen "trialtuner" som delar upp i tre skilda tuners, en för sat, en terr och en kabel. Jag vet inte hur du ska få igång C-tunern för jag lyckas inte. Jag har testat likadant som på en Sunray3 med cables.xml och söker men jag kan inte hitta fler än 8 gratiskanaler, svt 1, svt 2, tv4, kunskapskanalen, svt 1 talande text, svt talande text, lokaltv... Har inte hittat heller något forum där någon fått igång detta heller.

Liknande ämnen

  1. Sunray4 hittar inte tuner efter ny image
    Av kanonkurtan i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-05-28, 06:46
  2. [LÖST] Sunray4
    Av deep007 i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-03-18, 14:59
  3. ComHem med CS - Optimal setup till lagom peng?
    Av piratvato i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-02, 13:12
  4. Svar: 26
    Senaste inlägg: 2008-02-02, 10:50

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss