Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 18

Ämne: Datorn startar om!

  1. #1

    Datorn startar om!

    Hej!
    Har byggt ett dator i veckan! Det är inte första gången men nu har jag fått ett problem. När jag vill stänga den då startar den om som att jag tryckte på knappen starta om och inte stänga av.
    Lite hjälp och råd tack!

  2. #2
    Seniormedlem Bogdans avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    602
    Tackad
    20 gånger
    Vilket ös?
    Hur stänger du av?

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    37
    Tackad
    4 gånger
    Hur har du kopplat start / reset knappen till moderkortet? Kanske tvärt om? Låter så.

  4. #4
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Kan också vara en drivrutingrej. Olika hårdvara kräver olika drivrutiner för att hantera nedstängning m.m. Kolla om du har alla drivrutiner till moderkortet.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #5
    Jag kör OS-Windows 7 Ultimate, och nu stänger jag av det genom att trycka knappen på nätaggregat - Bogdan
    Start/reset knappen har jag kopplat enligt schemat som kom med modekort - Lowe
    Har laddat alla drivrutiner till modekortet - Atomized

    Dator som är byggd består av:
    - Grafikkort 1st - Gainward GeForce GTS 450 1GB PhysX CUDA
    PCI-Express 2.0, GDDR5, DVI, native-HDMI, 783MHz
    - nätaggregat 1st - Corsair TX V2 850W PSU
    ATX 12V V2.3, 80 Plus Bronze, Standard. 4x 6+2-pin
    Senast redigerad av Sirahq den 2012-05-30 klockan 05:54.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    37
    Tackad
    4 gånger
    Maila gigabytes support.

  7. #7
    Hej, kommer med lite info angående mitt problem med att datorn bara startar om sig när jag vill stänga av den.
    Nu har jag lite kollat och utforskat vad som kan vara fel på datorn. Först trodde jag att det var nätaggregat så jag bytte den under tiden jag gjorde detta bytta jag också plats på grafikkort och kort för trådlös nätverk. Jag hade sen tidigare samma HD och på den har jag installerar Windows 7 sen tidigare. När jag startade datorn och kom fram till Windows bilden där användare ska skriva lösenord, istället för att skriva lösenord kunde man också trycka på röda knappen längst ner i högra kant och stänga av datorn då gjorde jag detta och datorn stängdes av utan att den startades igång av sig själv. Detta jag gjorde 4-5 gånger och tyckte att jag har löst problem och att det var fel på nätaggregat. Nästa gång när jag startade Windows valde jag att skriva lösenord för att nu tänkte jag använda datorn då visade sig ett meddelande att några drivrutiner håller på att installeras det var några st. Efter att jag var klar med datorn och skulle stänga av den då uppkom samma fel igen den bara startar om när jag vill stänga av den. Så nu tänker jag installera om OS och försöka klura vilken drivrutin DRIVER mig till galenskap. För att jag tror att det är det som är problem! Vad tror/tycker ni andra?

    Mvh Sirahq.
    P.S. Nu har jag lättat lite på mitt hjärta. Fortsättningen följer!
    Senast redigerad av Sirahq den 2012-06-01 klockan 06:24.

  8. #8
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Släng in Linux så slipper du Windoce :-}
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  9. #9
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Sirahq Visa inlägg
    Hej, kommer med lite info angående mitt problem med att datorn bara startar om sig när jag vill stänga av den.
    Nu har jag lite kollat och utforskat vad som kan vara fel på datorn. Först trodde jag att det var nätaggregat så jag bytte den under tiden jag gjorde detta bytta jag också plats på grafikkort och kort för trådlös nätverk. Jag hade sen tidigare samma HD och på den har jag installerar Windows 7 sen tidigare. När jag startade datorn och kom fram till Windows bilden där användare ska skriva lösenord, istället för att skriva lösenord kunde man också trycka på röda knappen längst ner i högra kant och stänga av datorn då gjorde jag detta och datorn stängdes av utan att den startades igång av sig själv. Detta jag gjorde 4-5 gånger och tyckte att jag har löst problem och att det var fel på nätaggregat. Nästa gång när jag startade Windows valde jag att skriva lösenord för att nu tänkte jag använda datorn då visade sig ett meddelande att några drivrutiner håller på att installeras det var några st. Efter att jag var klar med datorn och skulle stänga av den då uppkom samma fel igen den bara startar om när jag vill stänga av den. Så nu tänker jag installera om OS och försöka klura vilken drivrutin DRIVER mig till galenskap. För att jag tror att det är det som är problem! Vad tror/tycker ni andra?

    Mvh Sirahq.
    P.S. Nu har jag lättat lite på mitt hjärta. Fortsättningen följer!
    Om du kollar i Fel loggen alternativt söker problem med hjälp av Windows 7´s egna felsöknings verktyg, vad säger denna.
    Se till så inte Windows försöker installera någon egen drivrutin för ditt grafikkort...
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

  10. #10
    Seniormedlem ginowares avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Inlägg
    321
    Tackad
    10 gånger
    Hmm , har du kollat om det finns en update till BIOSén för moderkorten.
    http://www.gigabyte.se/products/prod...?pid=3907#bios

Liknande ämnen

  1. 500HD startar ej
    Av peter02 i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-10-18, 20:07
  2. Box startar ej
    Av gambler3k i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-08, 22:09
  3. Startar om
    Av willehard i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-10, 21:29
  4. Datorn startar om sig
    Av Frallan i forum Övrigt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-01-21, 08:29
  5. Datorn startar inte
    Av frinios i forum Övrigt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2004-08-12, 00:02

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss