Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 18 av 18

Ämne: Datorn startar om!

  1. #11
    Seniormedlem ginowares avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Inlägg
    321
    Tackad
    10 gånger
    Kolla denna sidan.

    http://answers.microsoft.com/en-us/w...b-2935c8c3e108

    Testa:

    Try this: Press (Windows Key)+R and type in regedit and hit enter. Locate the following key:

    Location: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon

    Double Click on "PowerdownAfterShutdown"

    Then,
    Change it to "0" if it is "1" OR
    Change it to "1" if it is "0".

    And hit Enter.

    Then restart the computer and after it restarts try to shutdown again. Hopefully this will work for you.

    ***If this doesn't work make sure you change the value in regedit back to what it was originally***

    Eller

    I solved this problem on my Gigabyte Z68x-UD3R-B3 motherboard.

    1. I updated the BIOS
    2. the problem still occurred so I changed the Power Management settings in the BIOS to:
    A. disable power on from PCI devices
    B. disable power on from LAN
    Theoretically both these settings shouldn't have mattered as I believe another setting had to be switched on for them to take any effect. But i no longer have the reboot problem when I shutdown.

  2. #12
    Seniormedlem Bogdans avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    602
    Tackad
    20 gånger
    Men knappen på nätagget brukar väl vara en offknapp för hela strömförsörjningen? Jag förstår inte.

  3. #13
    Jo det har jag gjort och detta har jag också gjort nu har jag F5 förut var det F4 version och man ska uppdatera bios enligt Gigabyte för att procesor ska fungera optimalt......hmmm kan det vara fel på det tror du "ginoware" kanske ska jag flasha om den igen med samma bios eller?

  4. #14
    Citat Ursprungligen postat av Bogdan Visa inlägg
    Men knappen på nätagget brukar väl vara en offknapp för hela strömförsörjningen? Jag förstår inte.
    Jo jag vet att det finns off knappen där, men jag behöver inte stänga av datorn på denna knappen eller? Jag vill kunna stänga av den via windows.

  5. #15
    Seniormedlem ginowares avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Inlägg
    321
    Tackad
    10 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Sirahq Visa inlägg
    Jo det har jag gjort och detta har jag också gjort nu har jag F5 förut var det F4 version och man ska uppdatera bios enligt Gigabyte för att procesor ska fungera optimalt......hmmm kan det vara fel på det tror du "ginoware" kanske ska jag flasha om den igen med samma bios eller?
    Har du testat regg hacken och eller BIOS inställningen som ovan nämt?
    Flasha om BIOS´en ska du nog inte behöva göra igen om du har den senaste ver.
    Senast redigerad av ginoware den 2012-06-01 klockan 11:00.

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    May 2008
    Inlägg
    57
    Tackad
    2 gånger
    Ett vanligt fel att datorn startar om är att drivrutinen för USB monitor inte är rätt installerad.
    Speciellt på Gigabyte moderkort. Har råkat ut för det ett par gånger nu.
    Det som jag gjorde var att jag avaktiverade USB monitorn i Msconfig / Autostart och så var problemet löst.
    Numera så lägger jag alltid in alla usb grejer sist, då det tydligen fungerar bäst. Det bästa är att ladda hem Gigabytes senaste drivrutiner från deras hemsida istället för att använda drivrutins-skivan som man får med.
    End of Line:

  7. #17
    Nej! Just nu det är inget som hjälper. Har provat med alla förslag men nej den vill inte stängas av. Go lägger mig nu och hoppas att i drömmen lyckas komma på lösningen till problemet. Tusen tack till alla er som gav mig alla dem goda råd :-D.

    Mvh Trött, irriterad, ledsen Sirahg

  8. #18
    Seniormedlem ginowares avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Inlägg
    321
    Tackad
    10 gånger
    Hmm synd, Har du kollat i BIOSén om det finns någon inställning för typ
    disable power on from USB device?

Liknande ämnen

  1. 500HD startar ej
    Av peter02 i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-10-18, 20:07
  2. Box startar ej
    Av gambler3k i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-08, 22:09
  3. Startar om
    Av willehard i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-10, 21:29
  4. Datorn startar om sig
    Av Frallan i forum Övrigt
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-01-21, 08:29
  5. Datorn startar inte
    Av frinios i forum Övrigt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2004-08-12, 00:02

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss