Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 18 av 18

Ämne: Comhem och Dreambox 7020 HD

  1. #11
    Håller på att slita mitt hår för att få min 7020 HD att avkoda.

    Kan man använda original-Enigma2 och installera Mgcamd manuellt? Är det vettigt?
    DM 7020 HD - AXBox HD Premium+ - Alex - Qnap TS-219P, Popcorn Hour C-200 & A-300, Onkyo TX-SR607 - Panasonic Viera VT-20 - PS3 - Wii

  2. #12
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Absolut kan du det, alla images bygger på original enigma2 i grunden så.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  3. #13
    Får det inte att funka...
    Kan det månne vara så att vissa mgcamd-versioner inte funkar på 7020 HD, OCH att olika boxar använder olika kataloger för filerna?
    DM 7020 HD - AXBox HD Premium+ - Alex - Qnap TS-219P, Popcorn Hour C-200 & A-300, Onkyo TX-SR607 - Panasonic Viera VT-20 - PS3 - Wii

  4. #14
    Citat Ursprungligen postat av tobbelobbe69 Visa inlägg
    Får det inte att funka...
    Kan det månne vara så att vissa mgcamd-versioner inte funkar på 7020 HD, OCH att olika boxar använder olika kataloger för filerna?

    Hej, Jag var där tills för en timme sedan.
    Jag har flashat med OpenPLI och använder en som jag blev tippsad oscam-stable-cs och vipps så fungerade det. Jag kör som sagt comhem med DM7020HD. Testa det!

    Och er andra Tackar jag för hjälpen!

    Mvh,
    Macke

  5. #15
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av ulv86 Visa inlägg
    Ok men behövs ingen client? Är det bara att ladda ner den och gå in på inställningar/softcam och ställa in den som klient och server och sen ska det fungera ? eller är det mera saker jag måste ställa in i config filer ?
    Ni pratar om keys tex måste man ändra där eller?
    Ber om ursäkt om mina frågor är dumma, men jag är ganska lost på detta. Vill bara få igång det
    Är jätte tacksam för er hjälp!

    mvh,
    Marcus
    Bara för att förtydliga för ev. andra som läser i tråden:
    Oscam är alltså BÅDE klient och server. Väljer man oscam så behöver man inte installera någon annan klient utan kan köra med oscams inbyggda. Den brukar fungera utmärkt.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  6. #16
    Citat Ursprungligen postat av ulv86 Visa inlägg
    Hej, Jag var där tills för en timme sedan.
    Jag har flashat med OpenPLI och använder en som jag blev tippsad oscam-stable-cs och vipps så fungerade det. Jag kör som sagt comhem med DM7020HD. Testa det!

    Och er andra Tackar jag för hjälpen!

    Mvh,
    Macke
    Nu har jag också dragit in oscam stable under OpenPLI. Var hittar du config-filerna? Vilka variabler ändrade du på?

    EDIT: Hittade filerna under /etc/tuxbox/config/oscam-stable. Frågan om vilka variabler du ändrade kvarstår.
    Senast redigerad av tobbelobbe69 den 2012-06-03 klockan 15:51.
    DM 7020 HD - AXBox HD Premium+ - Alex - Qnap TS-219P, Popcorn Hour C-200 & A-300, Onkyo TX-SR607 - Panasonic Viera VT-20 - PS3 - Wii

  7. #17
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av tobbelobbe69 Visa inlägg
    Nu har jag också dragit in oscam stable under OpenPLI. Var hittar du config-filerna? Vilka variabler ändrade du på?

    EDIT: Hittade filerna under /etc/tuxbox/config/oscam-stable. Frågan om vilka variabler du ändrade kvarstår.
    Det beror på vad du vill göra?
    Jag tror att ulv86 skulle köra sitt programkort lokalt i Dreamboxen och då räckte det att installera defaultfilerna.
    Om du ska göra något annat, t.ex. koppla upp mot en kortserver så krävs lite ändring i defaultfilerna.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  8. #18
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Det beror på vad du vill göra?
    Jag tror att ulv86 skulle köra sitt programkort lokalt i Dreamboxen och då räckte det att installera defaultfilerna.
    Om du ska göra något annat, t.ex. koppla upp mot en kortserver så krävs lite ändring i defaultfilerna.
    Ja precis som atomized, jag kör bara med mitt program kort och då räckte default konfiguration.

    Mvh,
    Macke

Liknande ämnen

  1. Dreambox 7020 startar ej
    Av KreAmeR i forum Dreambox
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-05-06, 15:33
  2. dreambox 7020?
    Av einar i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-30, 09:13
  3. Dreambox DM 7020-S.
    Av gollen i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-01, 08:32
  4. dreambox 7020
    Av thomas3 i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-03-27, 17:16

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss