Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Tvheadend mot Viasat & Canal Digital

  1. #1

    Tvheadend mot Viasat & Canal Digital

    Jag tänkte köpa TBS6984 Quad Tuner och bygga en TVheadend server mot Viasat & Canal Digital för att sedan använda XBMC Openelec som klienter.

    1. Vad är pairat och kommer inte fungera? HD?

    2. Eftersom jag har 4 st ingångar på TVkortet kan jag dra 4 st kablar direkt från LNB eller ska jag koppla via en Diseqc? Vad är för och nackdelar?

    3. Vad behöver jag mer tänka på? Ge gärna tips, kan egentligen inget om satelliter & paraboler men är kunnig på datorer.

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    1. Viasat HD är hw-pairat och kommer inte att fungera. Viasat SD samt alla CD kanaler fungerar.

    2. Eftersom du ska ha både Viasat och CD måste du ha två LNB med fyra utgångar på varje och fyra DiseqC-switchar. Som denna bilden fast istället för att gå till fyra olika boxar ska de fyra kablarna gå till fyra ingångar på ditt kort: http://satlex.org/sv/4participants-type_conf_4p_2s_quad.html

    3. Du behöver ordna någon form av kortserver. Du kan ha den på samma maskin som din TVheadend server om du vill. Läs guiderna om oscam som finns här i forumet. Du behöver också två kortläsare att ha Viasat och CD korten i, en bra typ är PC/SC kortläsare t.ex. http://www.dustinhome.se/product/501...dman-3021-usb/
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Tusen tack atomized. Dina svar är guld värt och bra skrivet!

  4. #4
    Hoppas du har bättre tur med deras tuner än vad jag haft. Köpte 2 st USB (QBOX2) och bägge har varit instabila. Låser sig ibland, och hoppar igång om man "power cyklar". Händer oftas vid kanalbyte mellan huvuden, men även ibland när man bara tittar på en kanal.
    Bytte tillbaka till Twinhan PCI kort och allt funkar klockrent. (Tanken var att köpa en mini pc utan PCI plats...)

  5. #5
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Problemet är USB-anslutna mottagare.. Diverse problem med USB-delarna i linuxkärnan, enligt dom förstår sig på..
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2003
    Inlägg
    273
    Tackad
    17 gånger
    Sundteks senaste rev av dvb-s2 usb sticka funkar fin fint med openelec och tvheadend

Liknande ämnen

  1. Viasat och Canal Digital
    Av marcus_n25 i forum Dreambox
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2011-01-09, 20:13
  2. Viasat+Canal Digital?
    Av K.K. i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-10, 11:44
  3. Viasat + Canal Digital
    Av jughead i forum Övrigt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-03-07, 17:57
  4. Viasat+Canal digital?
    Av nicko1 i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-08-13, 11:04
  5. [LÖST] Viasat ---> Canal Digital
    Av hajenhajen i forum Viasat
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2003-03-06, 21:05

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss