Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: updatering av kortet MM,S

  1. #1

    updatering av kortet MM,S

    hej
    har lite frågor om EMM,S hoppas att nån kan hjälpa mig förstå hur det fungerar.
    jag kör ubuntu 10.04 OSCAM 1.00-unstable_svn build #5369 är nöjd fungerar jätte bra,men jag har alltid fått 25-till 35 EMM,S
    om dagen men nu senaste tiden får jag bara 7-9 EMM,S om dagen. så jag undrar är det normalt? kan nån förklara tar servern EMM,S bara när det behövs? varför innan fick jag mycket o nu lite EMM,s? alla förslag är välkommna tack
    Senast redigerad av ton12 den 2012-06-19 klockan 10:51.

  2. #2
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    Vad menar du med 'MM,S'?
    EMM?
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  3. #3
    skrev fel menade emm,s

  4. #4
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det är flera saker som spelar in hur många EMM som skrivs till kortet.
    1. Hur operatören sänder EMM. Operatören kanske inte sänder EMM alla dagar eller olika mycket olika dagar beroende på hur de väljer att göra med uppdateringar eller ev. fel på utrustningar m.m.
    2. De flesta klienter typ mgcamd har någon form av inbyggd cache så att de inte ska skicka samma EMM till servern flera gånger. Detta för att spara på belastningen på kortet som kan bli överlastat om många klienter skickar EMM samtidigt.
    3. Servern brukar också ha någon typ av cache för att förhindra att samma EMM skrivs många gånger till kortet. Detta också för att minska belastningen på kortet.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #5
    tack för hjälpen Atomized ditt svar har hjälpt mycket har varit lite orolig. 1000tack

Liknande ämnen

  1. Updatering av Viasatbox
    Av isel145 i forum Viasat
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2004-05-30, 02:00
  2. nya kortet
    Av bu73 i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-11-07, 18:06
  3. updatering av koder
    Av Dizzy_dan i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-05-03, 14:34

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss