Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Låst dreambox dm 800 se orginal

  1. #1

    Låst dreambox dm 800 se orginal

    Hej jag har en Dreambox Dm800se orginal som jag skulle lägga in openpli 2.1 via nätverket men efter en stund så bröts internets uppkopplingen och nu när jag startar boxen så står det 2an faild och en bild på en krets med frågetecken på och en usbkontakt jag har försökt att få kontakt med usb kabel och nyaste Dreamup(1.3.3.9)utan framgång hittar inte boxen men i enhetshanteraren på datorn så ser jag boxen med ett gult frågetecken på(måste jag ha någon drivrutin)när går in via webläsaren med boxens ip så står det bara loading jag hoppas att någon kan hjälpa mig att få igång boxen alla tips och råd är välkomna

  2. #2
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Du måste använda mini usb och flasha om via dream up testa med port 3 eller 4
    och ladda ner original drivrutin så kan fixa lätt

  3. #3
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Fixade igår en kompis DM800SE (orginal) med samma fel:


    1. Starta senaste DreamUp med USB + nät, välj extras & "mark bad sectors". Connect & flasha INTE med dreamup (händer ingenting), utan surfa int till boxens tilldelade IP & flasha därifrån som vanligt. Börja med att byta second stage loader. Jag fick först backa till #82 sedan #84 & slutligen OpenPLI.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  4. #4
    TACK MATKOH
    Menar du att jag ska flasha ifrån DREAMBOX WEBKCONTROL jag vet inte hur man gör det jag har nyss köpt boxen jag vet inte vad jag ska trycka på för knappar i webcontrollen är du snäll och skriver vad jag ska välja
    mvh robban2

  5. #5
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Om du kommer till webcontrollen så har du inte gjort rätt, du ska komma till en "flash-sida".

    Du ska flasha från valfri webbläsare (ex. opera), där skriver du in IP-adressen som du tilldelat boxen (står oxå i displayen). Precis som när du flashar boxen som "vanligt". Har du startat Dreamup med boxen avstängd ? Klickat på extras -> "Mark bad sectors" -> Connect & NU slår du på strömbrytaren på boxen. Läs gärna på Dream Multimedias hemsida hur man ska göra om du är osäker.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Liknande ämnen

  1. Dreambox 500HD - Orginal eller klon?
    Av FcBarcelona i forum Dreambox
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2012-06-17, 06:51
  2. Dreambox med orginal kort
    Av citrius i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-05-07, 11:30
  3. Min Dreambox D600c har låst sig
    Av _age_ i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-08, 11:40

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss