Hur är sikten? Jag själv bor i en 2 plans villa....har lite träd ivägen. Uppe i högsta höjden på skorstenet kunde jag få in 5Ö viasat med rätt så dålig signal bilden försvann direkt om det blåste eller regnade mycket, fick även in 1w....bytte till cd nu i våras tänkte att den ligger ju åt det hållet som skogen typ slutar....men det blev ännu värre! Utan tv nån vecka sen löven kom och sen sjöng motorsågen när en hjälpte mig fälla 4 björkar. Resultat en hel del ved o elda med och full signalstyrka 1w-19ö och 28ö får jag in men sämre, men denna gången är det nog pga för liten tallrik då bilden ej störs av blåsten och kan vara perfekt dagtid men till natten bli dålig fast fint o stilla ute.
Jag använder dock inte motor även om jag har en sådan, detta pga att jag har flera mottagare idag och pvr box (vill kunna spela in och titta oberoende av sattelit). Har dock motorn kvar o skall kanske testa den mot en receiver nån dag. Förut när jag bodde i ett annat hus med fri sikt kunde jag få in kanaler från 30w-40e....jag confade motorn då mot Hotbird 13Ö dvs motorn på 0 positionen då.
Du skriver om flera lnb...du ska och du får endast ha en enkel lnb parabol INGEN sidmatning.
Som sagt är både bra o dåligt med motorn....den är suverän om du har bara en receiver då kan du stort sett ta in allt och slippa ha sidmatning alt flera skålar för att tex få in enda kanal då menar jag att på en hel del satteliter finns det enstaka intressanta kanaler sen resten inget o ha därav är det ju skönt ha motor! Kommer ihåg att på w sidan fanns en hel del enstaka Rumänska helt okodade kanaler som sände program i orginal språk dvs textat som på våra nordiska kanaler...förstår dock inte varför dom sänder så spritt över flera satteliter...