Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
Nu är jag helt ute o cyklar då jag har ingen erfarenhet av digital kabel tv. En ny box verkar helt utopi...menar ni att Tele2 kör nåt eget dvb system...hur fungerar dagens tv med inbyggd dvb-c mottagare då?
Allt som fta borde ju funka med box som box....
Kanske en dum fråga men har du gjort en ny kanalsökning?
Som sagt jag vet ej så mycket men bara läst att comhem har olika nätnummer...har kanske Tele2 så också? Frågat deras kundtjänst alltså tele2 för dom måste ju kunna ge dig sådan info så du får deras fria okodade kanaler....sen får du ju säkert resten också. Men sen vette katten om de går avkoda de kodade har ingen aning....
De tre första svaren som Marcus88 får är antydningar om att han kör cardsharing utanför hushållet!
Det var ju inte alls det han frågade efter, så då kan man väl svara efter lite bättre förmåga än så tycker jag.
No hard feelings @atomized
Det går att se grundutbudet digitalt utan programkort i ett tele2hus med en DVB-C mottagare frågan är vilka inställningar man behöver för att göra en korrekt kanalsökning.
Det verkar vara så att man kör med följande:
Nätid/namn: 100
Frekvens: 306000 Hz
Modulation: 64 QAM
Symbolhastighet: 6875 kb/s
Sedan får man nog göra en fullständig sökning för att få in allt som finns hos tele2, bara att testa sig fram lite antar jag.
Om man vill använda sin inbyggda DVB-C box i en SAMSUNG-TV så måste man välja FINLAND vid installationen.
Dessa boxar är låsta till comhem annars.
MVH
Senast redigerad av _com_bort_ den 2012-06-25 klockan 17:44.
Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44