Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 43

Ämne: Bilden fryser ofta

  1. #11
    Är det inställningarna i newcamd.list du menar så står det wan istället för lan på stugans konto.

    Provade lite mer och det verkar som om Via-sat är mer stabilt än CD. Dock så förlorade jag 13 paket på 2000 skickade när jag provade att pinga igen. Bilden frös bara en gång och det var på CD.
    Det som är konstigt är att det bara går att pinga Google. Tar jag någon annan adress så blir det 100% förlorade paket. Kan någon ha hackat sig in på mitt boxarrangemang och det är därför det fryser pga för många användare som jag inte vet om?
    Senast redigerad av Tom80 den 2012-07-22 klockan 23:34.

  2. #12
    Tänk på att vissa servrar/brandväggar/IDS inte svarar på ping, en bra "ping" adress är 'ping.sunet.se'
    VU+solo2, Alix2d3 med FreeBSD 9.2 , OSCAM: 1.20-unstable_svn Build: r9540 Compiler: i386-undermydesk-freebsd and Beastie Fux Tuxie :whistle:

  3. #13
    Ska prova denna nästa gång jag är till stugan.

  4. #14
    Några dumma frågor här...
    Hur byter jag lösenord i fall någon har hackat min box? Har sökt här och det verkar som man ska skriva kommandot passwd i telnet men hur påverkar det mina två klienter? Måste man byte lösenord i dom också eller hur fungerar det? Måste man byta i newcs.xml också? Är lite osäker på hur jag gör så det inte blir fel då det fungerar bra här hemma men inte så bra i stugan.

  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2004
    Inlägg
    154
    Tackad
    1 gånger
    Om du byter lösen i din box så påverkar det inget annat. Bara byt om du vill det

  6. #16
    Byter man då det genom telnet eller? Och måste man skriva dit ett i Newcs.xml också?

  7. #17
    Provade att byta lösenord i boxen men nu uppstod det ett annat problem. Det är så att Dreambox Control Center låser sig varenda gång efter lösenordsbytet. Bytte lösenord i bägge boxarna hemma men stugan är kvar än. Nån som varit ute för detta?

    Mvh Tom

  8. #18
    Hej!

    Jag tar upp min gamla tråd här igen. Serverboxen strulade så mycket på slutet så det blev till att byta box till en 7020HD. Tyvärr så följde frysningarna med till den nya boxen.
    Jag har haft Telia till hjälp att felsöka linan. Efter det så blev det inga förlorade paket alls. Felet med frysningarna bör ju inte vara där då.
    Jag har läst efter tips på nätet och hittat att man kan justera i mg_cfg att boxen ska ansluta till servern mera aggresivt och oftare. Detta blev gjort i n: och k: tror jag.
    Blev inte bättre efter detta i alla fall.
    Skickar med loggen här ifall någon kan se något fel. Allt rullade på så fort så jag hann inte få med allt.

    cw0:0 28 xx A5 1F xx xx xx xx
    cw1:0 95 xx 82 25 xx xx xx xx
    [newcamd] yyyyyyyyyy.no-ip.info:10000: problem, will try to reconnect
    [newcamd] yyyyyyyyyy.no-ip.info:10001: problem, will try to reconnect
    [newcamd] Connecting to yyyyyyyyyy.no-ip.info:10000...
    [newcamd] Connecting to yyyyyyyyyy.no-ip.info:10001...
    [newcamd] Login to yyyyyyyyyy.no-ip.info:10000 as kkkkkkkkkkk accepted (50ms)
    [newcamd] Login to yyyyyyyyyy.no-ip.info:10001 as kkkkkkkkkkk accepted (50ms)
    [newcamd] Card data from yyyyyyyyyy.no-ip.info:10000 (94ms):
    EMM enabled: UA yes SA yes GA yes, Card serial: 43xxxxx2F
    Userid 1 caid B00 providers 1
    Idents: 000000
    ids: ddddd

    Sen när bilden har låst sig kommer följande fram i loggen:
    [mg0] Warning both cws changed!

    Detta felmeddelande kommer fram varje gång boxen hänger sig.
    Undrar nu varför det gör det och varför newcamd måste logga in två gånger till servern innan det blir godkänt.
    Boxen har Openpli 3.0 och mgcamd samt newcs istallerat ifall någon undrar

    Mvh Tom



    Senast redigerad av Tom80 den 2013-01-14 klockan 22:11.

  9. #19
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    310
    Tackad
    13 gånger
    Hej.

    När jag hade liknande problem så berodde det på att min adsluppkoppling var dålig och gick ner flera ggr. om dagen.
    Jag konstaterade detta genom att köra ett program som heter downtime logger.

    I det programet skriver du in en adress du vill pinga tex. google.
    När bilden fryser så kollar du vilken tid det är. Gå sedan till programet och se om den har kopplat ner vid samma tidpunkt.

  10. #20
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    365
    Tackad
    6 gånger
    Citat Ursprungligen postat av balob Visa inlägg
    Hej.

    När jag hade liknande problem så berodde det på att min adsluppkoppling var dålig och gick ner flera ggr. om dagen.
    Jag konstaterade detta genom att köra ett program som heter downtime logger.

    I det programet skriver du in en adress du vill pinga tex. google.
    När bilden fryser så kollar du vilken tid det är. Gå sedan till programet och se om den har kopplat ner vid samma tidpunkt.
    Vad gjorde du åt detta?
    Är det nåt som ISP fixar?
    Eller finns det nåt "keepalive"-program?
    __________________________________________________ _________________________________________________
    Linux, Ubuntu 12.04, OSCam Build 6089
    DM800HDse/OpenPli 3, DM500HD Sim 2.1/PeterPan, DM500HD/Gemini2 5.1 -SkyboxS12 - Skybox F3 - MgCamd 1.35a

Liknande ämnen

  1. Bilden fryser sig då och då.
    Av barca007 i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-11-24, 20:49
  2. Bilden fryser!!
    Av sasojov i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-08, 23:04
  3. Bilden fryser
    Av masten i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 10:19
  4. Bilden fryser
    Av prettyvacant i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-09, 19:32
  5. Bilden fryser!
    Av nicko1 i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-08-28, 12:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss