Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345
Resultat 41 till 43 av 43

Ämne: Bilden fryser ofta

  1. #41
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2011
    Inlägg
    69
    Tackad
    3 gånger
    Lånar tråden då jag har liknande problem....

    Har en DM500HD har hemma som är uppkopplad mot en server som också står här hemma. I sommarstugan har jag en vu+ som är uppkopplad mot samma server.
    Boxen i sommarstugan och servern går som tåget, aldrig några problem utan alltid bild.
    Har däremot stora problem med min DM500HD. Bilden fryser ofta och i loggen för servern står det bara att DM500 är disconnected och efter några sekunder så kopplar den upp sig igen och bilden fungerar.
    Jag har även problem med att ansluta till denna box via DCC, får meddelandet "error 10057 in function send, socket is not connected". Har också problem med att flasha om boxen via webbläsaren då det inte går att logga in på den via ip-adressen. Dessa 2 problem har jag trots att jag kan se i weif för routern att boxen hela tiden får en IP-adress.
    Jag kan också pinga boxen och få svar men kan ändå inte koppla upp mot DCC eller komma åt den i webbläsaren för att kunna flasha.....


    Kan det vara något fel på boxen eller vad tror ni? Vore grymt tacksam för svar!

  2. #42
    Hej allihop!

    Jag provade att göra de där ändringarna i newcamd.list och newcs.xml i fredags. Kan väl erkänna att jag inte visste att man kan ta bort så mycket och det ändå kan fungera. Visste sedan tidigare att "rate2rate" rader i newcs.xml är av ondo så de hade jag tagit bort innan. Trodde också att man var tvungen att ha samtliga användare med i newcamd.list på servern men jag hade fattat fel. Hursomhelst så var jag upp till stugan under helgen och provade. Det fungerade utan minsta lilla frysning. Hoppas nu att det var detta fel!
    Jag tror mig ha koll på hur inställningarna i newcs och newcamd ska vara nu i alla fall. Har bara något småkrafs kvar att fixa till innan allt blir perfekt men det har jag med i en annan tråd.
    En liten fundering bara av nyfikenhet.Vad var det för rader jag egentligen tog bort i konfigureringen och finns det kanske någon sorts Wiki på vad de betyder?
    Tack så mycket alla ni som var med och skrev här i min tråd så mitt problem kunde lösas. Bra att det finns såna här forum!

    Mvh Tom

  3. #43
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    I de flesta fall när du tankar hem en zipfil med newcs så finns det med en fil som heter newcs-default.xml. I den står förklaringar till alla parametrar.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. Bilden fryser sig då och då.
    Av barca007 i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-11-24, 20:49
  2. Bilden fryser!!
    Av sasojov i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-08, 23:04
  3. Bilden fryser
    Av masten i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 10:19
  4. Bilden fryser
    Av prettyvacant i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-09, 19:32
  5. Bilden fryser!
    Av nicko1 i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-08-28, 12:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss