Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 43

Ämne: Bilden fryser ofta

  1. #1

    Bilden fryser ofta

    Hej!

    Har en DB 500 S som står i sommarstugan där bilden ofta fryser när man kollar. Den kommer tillbaka efter 10-40 sekunder. Detta händer på de flesta kanaler både Via*sat och CD. Har kollat med med telnet vad som kan vara fel när frysningen inträffar. Det står då i mgcamd följande: Warning! Both CWS changed. Detta står med varenda gång som bilden fryser.
    Undrar nu om någon vet vad som är fel.
    Kör en server hemma som består av en DB 7020 med två kort i. Den är laddad med mgcamd 1.35a och newcs 1.67.
    Delar ut till två DB 500 S från denna varav sommarstugans är den ena. De är laddade med mgcamd 1.35a.
    Alla Dreamboxar är flashade med Pli Jade 3. Hur många Dreamboxar kan man ha innan 7020:en blir överbelastad? Går det med två boxar till?

    Mvh Tom

  2. #2
    Seniormedlem Bogdans avatar
    Reg.datum
    Jan 2009
    Inlägg
    602
    Tackad
    20 gånger
    Inga problem med några users till. Kör du olika namn på kontona så att de inte krockar?

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    337
    Tackad
    26 gånger
    Hej !
    Den är nog inte överbelastad, klarar av ett antal dreamboxar innan den börjar ge frysningar.
    Problemet är nog på internetuppkopplingen.
    När du är i stugan igen, kolla att anslutningen dit är stabil
    Prova t.ex. att skicka ca 100-1000 ping-paket till en känd IP adress, ifrån kommandotolken, skriv:
    ping -n 100 www.google.se

    och kolla att du inte får några borttappade paket. Ifall inget hänger sig under tiden, prova att förlänga 100 till 1000 och kör igen, eller du kan t.o.m. köra en evig ping via
    ping -t www.google.se
    så stoppar du den med CTRL+C när du vill avsluta.
    Titta ifall det blir avbrott på bredbandet samtidigt som bilden fryser till.
    Det är ett bra sätt att komma vidare på.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    låter som ett 3g fenomen

  5. #5
    Hej!

    Jag har olika namn på kontona så där tror jag inte att det krockar. Sitter på en adsl uppkoppling till stugan på 6-8 mb från Telia. Har provat att pinga denna som det skrevs ovan. Pingar jag på google.se så får jag 5 förlorade paket på 524 skickade paket. Bilden fryser inte när ett paket gick förlorat så det finns inget samband där. Men fryser ofta gör det. Ungefär 10 gånger under en musikvideo på VH1. Ibland oftare och ibland mer sällan.

    Mvh Tom

  6. #6
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    5 förlorade paket av 524 sända är mycket! Det tyder på att det är något fel på ADSL-linan. Du borde felanmäla den.

    Nycklarna som klienten hämtar från servern lever c:a 10 sekunder. Det betyder att bilden fryser kanske inte direkt när du tappar ett paket (som kan innehålla den nya nyckeln). Bilden kan funka upp till 10 sekunder på den gamla nyckeln men sedan fryser den utan en ny nyckel.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #7
    Hej!

    Provade att pinga några andra ställen än google när jag ändå var i stugan. Blev då 100% förlorande paket vilket är konstigt eftersom internet fungerar. Skrev aldrig med www i början då jag läst att man inte ska det. Ska prova att pinga hemma också så det inte är här det spökar. Provade att kolla mera på teven innan jag åkte från stugan. Då fungerade den i en halvtimme utan avbrott (gav upp och stängde av sen åkte jag hem). Har börjat att frysa lite i serverboxen också men inte lika ofta som i stugan.

    Mvh Tom

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    tror din DNS skiter fullständigt i med eller utan www, blir samma ip du pingar

  9. #9
    Hej!

    Pingade hemmma nu i kväll. Förlorade ett paket på 635 skickade hos google och förlorade inget när jag skickade 640 st till min no-ip adress.

    Mvh Tom

  10. #10
    Det är inte så enkelt du missat: wan och har lan

Liknande ämnen

  1. Bilden fryser sig då och då.
    Av barca007 i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-11-24, 20:49
  2. Bilden fryser!!
    Av sasojov i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-08, 23:04
  3. Bilden fryser
    Av masten i forum Dreambox
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-02-11, 10:19
  4. Bilden fryser
    Av prettyvacant i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-09, 19:32
  5. Bilden fryser!
    Av nicko1 i forum Canal Digital
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2004-08-28, 12:28

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss