Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: dm800 clone, trasig?

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    131
    Tackad
    1 gånger

    dm800 clone, trasig?

    tjenna, jag testar att få lite råd då jag försökt med ett antal olika lösningar till mitt problem..

    de ligger till så att efter att jag lekte lite med den vidriga fläkten som låter, så har min dreambox börjat säga att det inte finns någon tuner inkopplad i boxen , alltså tuner (tom), också har diplayen på boxen lagt av helt.. jag har sökt runt och testat lösningar på liknande problem som att flasha om med ny image och ny bootloader utan framgång. Är den trasig tror ni?
    boxen i sig fungerar som den ska dock..

    vill inte köpa ny tuner eftersom jag inte orkar chansa på att de är just den som spökar, kanske är någon kondensator eller krets som har gett sig vad vet jag.. någon som kan skänka lite visdom? passar exempelvis en tuner från en annan "vanlig" HD-box i en dreambox?

    tacksam för svar...

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Har du provat ta lös & sätta tillbaka tunern ??
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2010
    Inlägg
    431
    Tackad
    35 gånger
    Funkar en tuner från original i en clone? Nån som vet?

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    du kanske behöver flasha original programvara då, och bara lägga till clone loader för ditt sim

  5. #5
    Flasha om boxen så dyker den upp igen.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    131
    Tackad
    1 gånger
    Ja jag har rensat ut lite smuts genom att rycka ut och sen sätta in tunern igen, men de funkade inge vidare.. sen undrar jag ju lite samma som micklarn, funkar en orginal tuner från en annan box? finns de verkligen orginalimages för klonade dreamboxar, i så fall får du jättegärna utveckla crille44.. som sagt jag har flashat om boxen både med en ny image och med en ny booloader..

    // crownsat, va har hänt med dom? har alltid vart så bra att ha att göra med, förslag på alternativ där?? :P

    tack för er tid!

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    okay, vad jag menar är att man tar typ en image från Pli, flashar in den, innan boot flasha clone ssl till ditt sim, det brukar vara andra drivisar till clone boxarna för tunern därav skrev jag det.

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    131
    Tackad
    1 gånger
    Ingen dum idé crille44, men även nu med orginal pli så visar sig tunern vara (empty) .. de måste ju då vara hårdvaran som är fel i boxen.. jävligt surt är de :/

  9. #9
    Tjena!

    Jag har exakt samma problem. En DM800HD klon som efter att fläkten lagt av inte längre hittar tunern. Har provat flasha om, ta ut tunern och sätt i den igen men inget funkar. Mkt mkt irriterande. Den ligger nu och skräpar sedan förra sommaren i en låda.
    Ska nog köpa en DM500HD ej klon. Borde rimligtvis vara bättre och mer driftsäker än mina skitkloner som får startas om titt som tätt. Hittar du en lösning får du gärna skriva ner den i tråden.

Liknande ämnen

  1. DM800 HD SE (clone) Browser
    Av bladder i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-11-06, 19:23
  2. Dm800 clone ljudfråga
    Av hoggan i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-05-21, 14:43
  3. Trasig fläkt DM800
    Av edde1 i forum Dreambox
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2011-03-31, 18:33
  4. Trasig dm500s clone ? Hjälp tack.
    Av amar i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-08-01, 11:17
  5. DM800 clone
    Av Appen i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-04-07, 12:16

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss