Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Fläktproblem DM500HD

  1. #1

    Fläktproblem DM500HD

    Hej!

    En kompis till mig har två DM500HD med samma gemini-image i, den ena fungerar utan problem men den andra började helt plötsligt stänga av sig.

    Han märkte att fläkten stod stilla och när man kollar i menyn för fläktkontroll så hänger den sig. Vi tog ur fläkten och testade lägga på 12v och då spann den upp som vanligt, testade även i en dator med 4-pins kontakt till CPU-fläkten och där kunde man styra varvtalen som vanligt.

    Satte i den i boxen igen och den stod still. Om man tog en nål och "putta" igång fläkten så går den igång men väldigt långsamt och fläktmenyn fungerar som den ska, förutom att man inte kan höja hastigheten. Den ligger stabilt på 700rpm..

    Kan man styra fläkten genom telnet eller liknande? har provat 2 olika images men samma problem så misstänker hårdvarufel..
    Det är en original DM500HD, knappt ett år gammal...

    Skicka tillbaka på garanti eller finns det en lösning tro?

    Mvh

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Lägg i openpli istället brukar fixa de flesta problem

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2011
    Inlägg
    136
    Tackad
    2 gånger
    Koppla den på USB-porten med 5volt det brukar räcka. Har själv en med trasig fläktstyrning och löst det med USB.

  4. #4
    Hej!
    Exakt samma fel och Jag skickade tillbaka min på garanti till Dreambox eftersom de ger 2 års garanti. Funkade klockrent. Dock måste jag flasha om den igen.

Liknande ämnen

  1. dm500hd
    Av sweepdude i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-12-22, 21:22
  2. Dm500HD och NAS
    Av tokper i forum Dreambox
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2011-12-16, 18:16
  3. dm500hd
    Av KristianS i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-11-12, 16:52
  4. DM500hd
    Av burnoutovic i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-09-20, 22:50
  5. Dm500hd
    Av bpl i forum Dreambox
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-07-01, 22:01

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss