Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Vonet bygga funkar i dator men inte i en box

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2009
    Inlägg
    277
    Tackad
    7 gånger

    Vonet bygga funkar i dator men inte i en box

    Jag har köpt två vonet trådlösa bryggor för att köra till boxarna som sitter långt bort från routern. Jag har confat upp båda så de är anslutna till det trådlösa nätet. Fungerar kalas att surfa på datorn med enbart de anslutna. (Har stängt av inbyggda wifi m.m.) Kopplar sedan in vonet till först min dm600a och den startar upp som vanligt förutom att boxen inte får nått ip. Har testa en helt ny psu från en dm800se och får samma resultat.
    Testar sedan på min dm800se och kopplar den via usb. Exakt samma där, bryggorna fungerar kalas med datorn på samma plats men inte i boxen.
    Har även testat att köra de i datorn med enbart ethernetsladden i datorn och bryggan strömdriven av dreamboxen strömadapter och det fungerar kalas med.

    Någon som har nån aning vad som kan vara fel? De kan ju inte vara trasiga för då skulle de ju inte funka kalas i datorn

  2. #2
    Testa med ett kortare avstånd mellan vonetten och routern så kan du utesluta att signalen inte är för svag...
    Om du har möjlighet så kan du ju köra en wifi hotspot med mobilen om du inte orkar möblera om...

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    909
    Tackad
    144 gånger
    Gör så här. Starta Dreambox med dhcp i bockat och ien nätvärkskabel ansluten.
    Gå in i nätverk och du ser det IP och gateway mm som din router har delat ut till boxen.
    I den menyn så tar du bort dhcp, dvs att du väljer fast ip som boxen valt. Spara inställningarna och starta om box med nätverkskabel bortagen samt Vonet isatt.
    Nu borde det fungera.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2009
    Inlägg
    277
    Tackad
    7 gånger
    Jag bytte router från en dovado jag köpte för 2 år sedan till en ny jag fick av telenor för 3 veckor sedan. Det gjorde att den ena hoppade igång, den som sitter i dm800se. Dm600an gick jag sedan in och stängde av nätverket på och dhcp, sparade och sedan gick jag in och enablade dhcp och nätverk igen och sparade. Då hoppade den igång med skumt nog. Nu fungerar allt bra.

  5. #5
    Testat med separat strömförsörjning? Jag har haft problem med matning via usb. Funkade direkt med separat trafo...
    ------------------------------------
    3 st Kodi 16.1 på Android 5.1 Quad-core Cortex-A53 2.0GHz (TV-Stream från DB)
    1 st DM800HDse, Open Pli 4.0, Cccam, 1 TB hdd (TV-Stream till Kodi)
    Moteck SG2100A motor (30,0W - 42,0E)

  6. #6
    Vid problem med Vonet i en enklare box, Skybox , openbox osv.
    Byt plats på kabel 3 och 6 i nätverkskontakten.
    RX+ och RX- är felvända.

    Öppna upp dosan med nageln/kniv. Pilla lös kontaktstycket och byt försiktigt plats på (i mitt fall) vit och grön kabel.
    Funkade inte först på min skybox , men efter att jag polvände så går den stabilt!
    (Fungerar fortfarande fint i en vanlig laptop som har automatisk polvändning.

Liknande ämnen

  1. Vonet i dm500
    Av SnaBel@ i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-10-03, 17:50
  2. bygga dator
    Av Megaman i forum Hårdvara
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-07-25, 18:08
  3. [LÖST] Det funkar inte för mig..
    Av terese i forum Viasat
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2003-11-21, 08:53
  4. PPV funkar inte!
    Av Malle i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-04-11, 16:44

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss