Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Trasig DM800HDSE

  1. #1
    Färsking
    Reg.datum
    Aug 2007
    Ort
    Söder om Hallandsåsen
    Inlägg
    1

    Trasig DM800HDSE

    För snart ett år sedan köpte jag en DM800HDSE-klon från Mydalle. Nu får jag inte längre någon bild från den. Problemen började med att färgerna från HDMI-utgången blev väldigt konstiga ungefär som om en av grundfärgerna fattades. Allt eftersom blev problemen allt värre och nu får jag inte någon bild alls från HDMI-utgången. Jag har tyvärr inte haft möjlighet att prova de andra utgångarna.

    Hittills har jag provat att flasha om boxen, men det har inte hjälpt så jag misstänker att det är något hårdvaruproblem. Har ni något tips på lösning? Finns det kanske någon i Malmö/Lund-området som kan tänka sig att kika på boxen?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2012
    Inlägg
    317
    Tackad
    4 gånger
    KLon=skit !!!!!!!!

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    har du testat annan hdmi kabel ? jag hade liknande fel på en, och det var kabeln

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2011
    Inlägg
    1 292
    Tackad
    139 gånger
    jag blir impad på dina kunskaper
    Citat Ursprungligen postat av Castro Visa inlägg
    KLon=skit !!!!!!!!

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2004
    Inlägg
    82
    Tackad
    5 gånger
    Hahaha
    Nytt nätagg då?

    Citat Ursprungligen postat av crille44 Visa inlägg
    jag blir impad på dina kunskaper

  6. #6
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 059
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Löd fast HDMI-kontakten på moderbordet i boxen.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  7. #7
    Donator lonn2ses avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Ort
    Örebro Län
    Inlägg
    664
    Tackad
    60 gånger
    Har råkat ut för samma fel på min 500HD orginalbox. Fick det åtgärdat på garantin. Glapp, dålig lödning på moderkortet stod det på service kvittot

    Skickat från min HTC Desire S via Tapatalk 2

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2011
    Inlägg
    136
    Tackad
    2 gånger
    Hej
    Har själv problem med en dm800hd se clon från dalle. Den har betett sig som din och det är inte lödningarna. Dessutom är den betydligt sämre på längre hdmi-kabel än dm500hd. Har inte tänkt på det förrän nu men att testa med en riktigt kort kabel skulle kunna ge bild. Kanske det är sändarenheten som blivit dålig.

    Har ni skickat tillbaka boxar till mydalle och hur gör man? Går in på posten eller någonannastans?

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    337
    Tackad
    26 gånger
    På tal om Mydalle, så skall ni veta att kompisen beställde en dm500c därifrån för ca 3veckor sedan (plus en extra fjärrkontroll till sin dm800), som de hade lagt in i samma kartong, bakom dm500c. Fjärrkontrollen orsakade att F-kontakten på tunern hade böjt sig lite, dvs den knäckte anslutningen lite grann, men dock var den inte hel. Samtidigt saknades F-kontakt till antennadaptern som brukar följa med i paketet. Han klagade direkt hos mydalle och skickade även med bilder på hur skadan såg ut, samt att det var fjärrkontrollen som DE hade lagt bakom boxen som orsakade skadan. Han påpekade också att om han skulle skicka tillbaka boxen till dem, så skulle detta kosta mer än att köpa en ny box.
    Mydalle svarade med att de skulle kunna skicka en ny tuner till honom plus den extra F-kontakt-adaptern som saknades.
    Leveransen kom igår till honom och nu blir det min uppgift att hjälpa honom att löda loss den gamla tunern och sätta in den nya !
    Vilken lycka !

    Med detta vill jag säga att det finns hopp hos mydalle att få sin box reparerad, fast det kan ju ta tid om man skulle skicka tillbaka den, och dessutom är det du som står för kostnaden, tror jag, om de inte kan skicka en fraktsedel till dig. De har ett FAQ, och det är många som ställt samma frågor som du frågar, så kolla på deras sida hur du gör.
    Lycka till, hoppas att det löser sig !

  10. #10
    Seniormedlem CharlieX77s avatar
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    482
    Tackad
    11 gånger
    Kall-lödningar kan drabba vilken box som helst, orginal eller klon!
    Om du inte kan laga skiten med bruntape så är det inte trasigt

Liknande ämnen

  1. [LÖST] DM800HDse låser sig
    Av manken i forum Dreambox
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-06-08, 21:09
  2. [LÖST] Hjälp med att få igång DM800HDse
    Av Dondon i forum Dreambox
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2012-03-11, 21:09
  3. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-01-21, 20:21
  4. Jag har fastnad i min flash av DM800HDSE
    Av mrmomeni i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-11-07, 00:04

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss